زمینه سفر اربعین ۵۰ هزار افغانستانی از طریق خراسان رضوی فراهم شد

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: مطابق توافق صورت گرفته با دولت عراق در ایام اربعین تا ۵۰ هزار روادید برای اتباع کشور افغاستان صادر می شود و این افراد از مرز دوغارون این استان راهی عراق می شوند.

محمد رضا شرافتی راد گفت: این مسافران از داخل افغانستان و از طریق گذرگاه مرزی دوغارون خراسان رضوی وارد ایران شده و به شکل مستقیم و به عنوان مسافران ترانزیتی با عبور از مرز چذابه در استان خوزستان راهی عتبات عالیات خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر زیرساختهای لازم برای پذیرایی و میزبانی از این اتباع در مرز دوغارون فراهم است و پس از صدور روادید برای این افراد از طرف دولت عراق، مجوز سفر و روادید لازم برای ورود این اتباع به ایران نیز صادر می شود.

پیش از این مسوولان اداره کل راهداری خراسان رضوی در گفت وگو با ایرنا، از فراهم شدن تردد مستقیم اتباع افغانستانی از مرز دوغارون تا چذابه به وسیله ناوگان افغانستانی خبر داده بودند.

براساس اعلام مدیر کل وقت اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، پارسال به دلیل عدم صدور روادید از سوی دولت عراق هیچ شهروند افغانستانی از طریق مرزهای این استان وارد کشور نشد و به زیارت اربعین مشرف نگردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار