وزیر خارجه ترکیه امروز به عراق خواهد رفت

وزیر خارجه ترکیه چهارشنبه در یک سفر رسمی وارد بغداد می‌شود تا درباره همه مسائل بین دو کشور همسایه گفتگو کند.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در مصاحبه‌ای به نیو عرب گفت: هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه به طور رسمی به عراق سفر خواهد کرد و با فواد حسین، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر عراق دیدار و هر دو طرف در مورد روابط مشترک در همه ابعاد بین بغداد و آنکارا و راه‌های تقویت این روابط گفتگو خواهند کرد.

الصحاف در رابطه با حضور حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در اقلیم کردستان عراق و کمبود آب در عراق گفت: همه موضوعات تعلیق شده با در نظر گرفتن منافع دو کشور همسایه و به گونه‌ای که برای حفظ امنیت، ثبات و حاکمیت عراق باشد، مورد بحث قرار خواهد گرفت».

وی همچنین تاکید کرد: دلیل اصلی این سفر «استفاده از فرصت‌ها و مقابله با چالش‌ها»، شفاف‌سازی مسائل اقتصادی، تأمین امنیت مرز‌های مشترک، سهم عادلانه عراق از آب و نقش فعال عراق در برقراری ثبات در منطقه است. همچنین قرار است فیدان از اربیل، پایتخت اقلیم کردستان شمالی دیدن کند.

ماه گذشته مقامات عراقی گفتند که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای گفتگو در مورد مسائل مهم امنیتی و اقتصادی از جمله از سرگیری صادرات نفت خام از اقلیم کردستان عراق از طریق بندر جیهان ترکیه به عراق سفر خواهد کرد.

برچسب ها: هاکان فیدان ، عراق ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۲:۵۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
عاملان حمله تروریستی آنکارا در سوریه توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیده بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
باید نفت بخره و اب بفروشه به عراق
آخرین اخبار