نقش موثر سازمان‌های مردم‌نهاد در رفع مشکلات سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نقش موثری در حل مسائل استان سیستان و بلوچستان دارند.

 رضا شریفی  در نشست با فعالان تشکل‌های اجتماعی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در توسعه، پیشرفت و حل مسائل سیستان و بلوچستان نقش موثری دارند به نحوی که بسیاری از مسائل امنیتی، اجتماعی و سیاسی استان با همراهی و همفکری سازمان‌های مردم نهاد، علما، بزرگان و ریش سفیدان حل شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تشکل‌ها مصداق واقعی و عینی مردمی‌سازی هستند که دولت نیز به دنبال تحقق آن است. مردم از ارکان اصلی حکمرانی هستند و حضور مردم در عرصه‌های مختلف جامعه در همین سمن‌ها تبلور می‌یابد. سمن‌ها در جغرافیای استان در حوزه حمایت، مشارکت، تاثیر گذاری بر افکار عمومی و خصوصاً در جنگ شناختی و ادراکی نیز تاثیرگذار هستند.

وی گفت: در جغرافیای اجتماعی ما انگاره‌های منفی به شدت تقویت و انگاره‌های مثبت به شدت محدود و کمرنگ می‌شود و اقناع افکار عمومی سخت شده که این موضوع سبب می‌شود سازمان‌های مردم نهاد با پیچیدگی بیشتری مواجه شوند.

شریفی با تاکید بر تقویت جایگاه سمن‌ها، بیان کرد: سهم سازمان‌های مردم نهاد در اعتماد و امیدآفرینی و وقوع اتفاقات خوب در جامعه حائز اهمیت است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با آسیب‌شناسی افکار عمومی در افتتاح پروژه‌ها، اظهار داشت: در انجام پروژه‌ها اطلاع‌رسانی دقیق وجود ندارد و وقتی مشمول مرور زمان می‌شود تبدیل به یک طرح ضداقناعی می‌شود، ولی با زمانبندی، می توان این مسئله را حل کرد. همراهی و همدلی اقشار مختلف خصوصاً نخبگان سبب کاهش هزینه در عرصه‌های مختلف خواهد شد.

وی با آسیب‌شناسی دلایل فعالیت کمتر سمن‌ها در جغرافیای استان، بر توجه بیشتر مسئولان و افزایش فعالیت سمن‌ها تاکید کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با اشاره به حضور پررنگ مردم استان در انتخابات، تصریح کرد: مسئولان و مدیران برای گفتگو با مردم، بیان مسائل و ارائه واقعیت‌ها زمان لازم را لحاظ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
دولت که کاری برا این منطقه نمیکنه کم کم دیوار را عقب تر میبره تا کلا از دست گردوخاک این منطقه خلاص بشه
آخرین اخبار