یدیعوت آحارانوت: ترور العاروری در دستورکار اسرائیل است، ولی از واکنش مقاومت واهمه دارد

یدیعوت آحارانوت نوشت صلاح العارروی رهبر برجسته حماس مدتهاست که در لیست ترور‌های اسرائیل قرار دارد، اما تل‌آویو از واکنش‌های مقاومت می‌ترسد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت در گزارشی تحلیلی در رابطه با العاروری وی را به عنوان خطرناک‌ترین و مهمترین شخصیت حماس توصیف و به نقل از منابع عالی رتبه امنیتی فاش کرد: اسرائیل به شدت به دنبال ترور وی است، زیرا او را سر افعی می‌داند که تحولات اخیر در کرانه باختری و انتفاضه در آن را رهبری می‌کند، فعالیت‌های العاروری تاکنون جان ۳۵ اسرائیلی را از ابتدای سال گرفته در حالی که ۴۸۰ عملیات بزرگ نیز خنثی شده اند، با این حال اسرائیل از ترور این فرد واهمه دارد.

در این گزارش آمده است: صلاح العاروری رهبر حماس امروز کنترل کرانه باختری را به دست گرفته است، او که جانشین رئیس دفتر سیاسی حماس است، خطرناک‌ترین شخصیت حال حاضر حماس محسوب می‌شود و در عین حال تهدید کرده است که از سرگیری ترور‌ها می‌تواند جنگی منطقه‌ای را به همراه آورد.

یدیعوت آحارانوت احتمال می‌دهد که سخنان شدید اللحن اخیر العاروری در رابطه با ترور‌ها نشان می‌دهند که ظاهرا خود او نیز از احتمال ترور شدنش مطلع شده است.

منابع آگاه امنیتی در این زمینه تاکید کردند:به دلیل آن که العاروری در حال تلاش برای رهبری انتفاضه‌ای در کرانه باختری است، اسرائیل به شدت به دنبال ترور وی است. العاروی یکی از برنامه ریزان فعالیت‌ها در کرانه باختری است و از اینرو باعث شده است تا به شدت به محوری که کرانه باختری و قدس را ابزار‌های مرکزی در مبارزه با اسرائیل می‌داند، نزدیک شود. به همین علت بود که مسئولین نهاد‌های امنیتی در گذشته خواستار ترور العاروری شده بودند تا از وحدت بخشیده شدن به جبهه‌ها جلوگیری شود.

«ایتان دانگوت» افسر عالی رتبه بازنشسته رژیم صهیونیستی که سابقه فعالیت در دوره سه وزیر جنگ این رژیم را دارد در این رابطه گفته است: امروز العاروری مهم‌ترین و خطرناک‌ترین شخصیت حماس محسوب می‌شود، او یک شخصیت سیاسی و نظامی ماهر و به شدت چیره دست است که هدفش کشتن تعداد حداکثری اسرائیلی‌هاست.

در بخش دیگری از گزارش یدیعوت آحارانوت آمده است: یکی از بند‌های توافق اسرائیل و ترکیه در سال ۲۰۱۵ اخراج صالح العاروری از ترکیه بود بعد از آن نیز اسرائیل با قطر در رابطه با اخراج وی از دوحه به توافق رسید تا العاروی پس از دو سال حضور در قطر از آنجا هم اخراج و مقر خود را به بیروت منتقل کند.

رسانه صهیونیستی با اعتراف ضمنی به شکست برنامه‌های تل آویو برای خنثی کردن فعالیت‌های العاروی نوشت: تنها نتیجه حضور العاروری در بیروت تقویت روابطش با ایران و حزب الله بود، او در لبنان موفق شد با استفاده از فعالان فلسطینی حاضر در اردوگاه‌های آوارگان در جنوب لبنان یک ساختار محلی از حماس ایجاد کرده و صد‌ها نفر را تحت آموزش‌های نظامی قرار دهد.

به گفته این کارشناس صهیونیست، طبق اطلاعاتی که من دارم هنوز هیچ تلاشی از سوی اسرائیل برای انجام عملیات ترور العاروری صورت نگرفته است، زیرا بسیاری در اسرائیل همچنان بر این باورند که ترور العاروری می‌تواند باعث ورود به درگیری سختی با حماس و حتی احتمالا حزب‌الله شود.

یدیعوت آحارانوت در پایان این گزارش هم نوشت: طی سال جاری از یکی از مسئولین عالی رتبه در نهاد‌های امنیتی پرسیده شد، آیا امکان ترور العاروری وجود دارد، اما وی گفته نمی‌خواهد به این پرسش پاسخ دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار