آمادگی ۱۷ موکب خانواده شهدا و ایثارگر برای پذیرایی از زوار اربعین

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از آمادگی ۱۷ موکب خانواده شهدا و ایثارگر استان کرمانشاه برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی خبر داد و گفت : ۲ موکب از این تعداد در خارج از استان و در مسیر نجف به کربلا به زوار اربعین خدمت رسانی و پذیرایی می‌کنند.

مریم جعفری سرپرست معاونت فرهنگی و آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : موکب‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه از ورودی استان یعنی شهرستان کنگاور و هرسین تا مرز خسروی و قصرشیرین در مسیر زوار اباعبدالله الحسین (ع) مستقر است.

وی به امکان اسکان و پذیرایی از مسافران و زوار اباعبدالله الحسین (ع) در حسینه شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر کرمانشاه و تهیه چند باب منزل برای اسکان و پذیرایی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در شهر قصرشرین خبر داد.

این مسئول به امکان اسکان و پذیرایی زائران اربعین در مدارس شاهد سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: برای زوار اربعین در موکب بزرگ خانواده شهدا و ایثارگران قصرشیرین امکان پخت و پذیرایی روزانه ۲ هزار پرس عذای گرم تدارک دیده شده است.

سرپرست معاون فرهنگی و آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اقدام‌های فرهنگی این نهاد در مراسم اربعین امسال؛ به بر پایی نمایشگاه اربعین حسینی در تعامل با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ارائه بسته‌های فرهنگی در موکب‌ها و تبلیغات محیطی و شعائر اسلامی اشاره کرد.

جعفری تاکید کرد: این موکب‌ها در راستای مردمی سازی برنامه‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت خانواد‌های شهدا و ایثارگر استان و حمایت‌های بنیاد شهید برای فراهم کردن شرایط محیطی آن‌ها برپا شده اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.