نماینده ویژه رییس‌جمهور:

حرکت به سمت «انرژی‌های پاک» نیاز امروز است

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس‌جمهور گفت: حرکت به سمت «انرژی‌های پاک» و استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها با توجه به تبعات انرژی فسیلی نیاز امروز است.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از پنج طرح احداث و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خراسان در مشهد گفت: ظرفیت تولید برق خورشیدی و نیروگاه بادی در خراسان رضوی بسیار زیاد است و از این ظرفیت باید بیشتر استفاده کنیم.

او افزود: یکی از اولویت‌های دولت پیگیری رفع ناترازی تولید و مصرف انرژی است و در این زمینه اقدامات مختلفی در حوزه زیرساختی در حال انجام است.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس‌جمهور با بیان اینکه اقدامات دولت برای مردم به خوبی بیان نشده است، بیان کرد: نیازمند تبیین در همه حوزه‌ها و بیان اقدامات دولت هستیم.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلاتی که از قبل ایجاد شده راهی جز حضور مردم نداریم و باید بستر لازم را برای مشارکت بیشتر مردم در همه حوزه‌ها را فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی هم گفت: همه طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی استان تا سال ۱۴۰۴ در همه بخش‌ها مشخص است و هیچ ابهامی نداریم.

یعقوبعلی نظری افزود: امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم با توجه به طرح‌هایی که برنامه ریزی شده کار‌ها و پیگیری تامین منابع انجام شود.

وی بیان داشت: در هفته دولت امسال ۹ هزار و ۹۰۰ طرح به ارزش ۸۱ هزار میلیارد تومان در خراسان رضوی بهره‌برداری و یا کلنگ زنی شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته و طرح‌های در حال اجرا تا پایان دولت سیزدهم بین ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه‌های استان‌های خراسان اضافه می‌شود که بخش اعظم آن مربوط به خراسان رضوی است.

حسین محمودی با بیان اینکه طرح‌های نیروگاهی مزبور با همکاری بخش خصوصی در حال اجرا است، افزود: مرحله سوم واحد بخار نیروگاه فردوسی، واحد‌های یک و ۲ نیروگاه ابن یمین، واحد دوم نیروگاه راشد، نیروگاه شریعتی و نیروگاه ذغال سنگ طبس از جمله طرح‌های نیروگاهی در حال اجرا است که اجرای آن‌ها تا پایان دولت سیزدهم به اتمام رسید.

وی ادامه داد: ۲۵ کیلومتر تونل انرژی اجرا شده و ۹ کیلومتر نیز در دست احداث داریم. هر کیلومتر ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار