ناتو باید امنیت روسیه را تضمین کند

یک مقام از اتحادیه اروپا حصول صلح میان روسیه و اوکراین را در ضمانت‌های امنیتی برای مسکو دانست.

«گرگلی گولیاس» وزیر مسئول دفتر نخست‌وزیری مجارستان، در پیامی برای یک رویداد اعلام کرد: عضویت اوکراین در ناتو امری ناممکن است، اعلام کرد که صلح میان روسیه و اوکراین تنها با ضمانت‌های امنیتی که به مسکو داده می‌شود حاصل خواهد شد.

به گزارش آرتی، گولیاس در بخشی از این رویداد تاکید کرد که اوکراین هیچ شانسی برای بازپس‌گیری بخش‌هایی که ادعا می‌کند متعلق به این کشور است ندارد، و افزود: این واضح است که روسیه تهدیدی برای اروپای مرکزی به شمار نمی‌رود و این را از پیروز نشدن مسکو در حملات کنونی می‌توان فهمید.

این مقام مجارستانی در ادامه با بیان آن که صلح میان مسکو و کی‌یف با حضور نیروهای حافظ صلح برقرار خواهد شد، افزود: «حامیان غربی کی‌یف باید تضمین‌های امنیتی به روسیه بدهند، اما عضویت در ناتو نباید به اوکراینی‌ها داده شود».

این در حالی است که «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان، ماه گذشته به مجری سابق شبکه فاکس نیوز گفته بود که «بدون دخالت روس‌ها در ساختار امنیتی اروپا، نمی‌توانیم زندگی امنی برای شهروندان فراهم کنیم».

مجارستان تنها کشور غربی نیست که خواستار در نظر گرفتن منافع روسیه است. ماه دسامبر گذشته، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، هم از غرب خواست تا در مورد چگونگی ارائه ضمانت‌های امنیتی به اوکراین و روسیه فکر کند و استدلال کرد که ناتو باید به نگرانی‌های مسکو درباره ناتو رسیدگی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار