گفتگوی زلنسکی با نتانیاهو برای حمایت بیشتر تل‌آویو از کی‌یف

رئیس‌جمهور اوکراین و نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از ۹ ماه با یکدیگر درخصوص حمایت بیشتر این رژیم از کی‌یف گفتگوی تلفنی کردند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه درباره راه‌هایی که این رژیم می‌تواند از کی‌یف در درگیری با روسیه حمایت کند، گفتگو کردند.

براساس گزارش رویترز، زلنسکی قبلاً از رژیم صهیونیستی خواسته بود که حمایت آشکارتری از کی‌یف ارائه کند و از تلاش‌های این کشور برای حفظ رویکرد بی طرفانه در جنگ انتقاد کرده بود. در گزارش این گفتگو آمده که زلنسکی به اهمیت حمایت رژیم صهیونیستی از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین اشاره کرده است.

همچنین دو طرف در مورد راه‌های احتمالی حمایت تل آویو از اوکراین در مخالفت با روسیه گفتگو کردند. رژیم صهیونیستی تاکنون به اوکراین کمک‌های بشردوستانه و دیپلماتیک ارائه کرده است، اما کمک تسلیحاتی نکرده است.

دفتر نتانیاهو در این خصوص گفت که دو طرف در مورد تداوم کمک‌های رژیم صهیونیستی به اوکراین، از جمله به پناهندگان اوکراینی در این رژیم و همچنین پیشرفت کمک‌های توسعه‌ای سیستم‌های دفاع هوایی غیرنظامی گفتگو کردند. نتانیاهو همچنین از زلنسکی خواست تا شرایط ایمن را برای سفر سالانه صهیونیست های حسیدی از سراسر جهان به مرکز اوکراین، محل دفن خاخام ناچمان برسلوف، که جنبش حسیدی را احیا کرد و در سال ۱۸۱۰ درگذشت، تضمین کند.

زلنسکی که تبار یهودی دارد، گفت که اوکراین از پذیرایی از این صهیونیست‌ها خوشحال است، اما خاطرنشان کرد که ظرفیت پناهگاه‌های حمله هوایی تنها برای ۱۱۰۰۰ نفر وجود دارد ولی صهیونیست‌ها تخمین می‌زند تا ۵۰۰۰۰ نفر احتمال دارد در آن شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۹:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
اسرائیل خودش با خودش مشکل دارد اینک یهودیان مهاجر اتیوپیایی برای آقای نتانیاهو شده درد سر و در آینده ای نه چندان دور آنان هم مانند اعراب ساکن در سرزمین های اشغالی برای اسرائیل دردسر ساز خواهند شد همان اول در اینستاگرام به تو گفتم بچه برو دنبال تیله بازیت که متاسفانه از اینستاگرام شوتم کردن بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
به نظر من این زلنسکی واینتایاهورا دو تا جنایتکار جنگی محسوب کنید وجنگ وخونریزی را در اوکراین وفلسطین اشغالی تمام کرده ودر اکراین وفلسطین یک رای گیری برای تمامی اقشار برای تشکیل حکومت جدید برپا کنید که لااقل سازمان ملل در طول دوقرن یک کار مثبت بشری انجام داده باشد و وجهه از دست داده خود را بدست بیاورد
آخرین اخبار