مغربی‌ها پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند

فعالان ضد عادی سازی روابط در پایتخت مغرب و در مقابل پارلمان این کشور پرچم صهیونیست‌ها را به آتش کشیدند.

فعالان ضد عادی سازی مغربی در اعتراض به سفر رئیس مجلس مغرب به کنست رژیم صهیونیستی، پرچم این رژیم را در روز پنجشنبه ۷ سپتامبر به آتش کشیدند.

چند تن از اعضای گروه «اقدام ملی برای فلسطین» در رباط پایتخت مغرب عصر پنجشنبه در مقابل پارلمان تجمع کردند و شعار‌هایی علیه «سیاست شرم آور عادی سازی دولت» و «خیانت به آرمان فلسطین» سر دادند. این تحصن پاسخی بود به سفر رسمی برنامه ریزی شده اننام مایارا، رئیس مجلس مغرب، به تل آویو که قصد داشت بطور رسمی از کنست بازدید کند.

با این حال، طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت پارلمان مغرب، مایارا در آخرین لحظه پس از یک وضعیت اضطراری سلامتی، سفر جنجالی خود را لغو کرد. مایارا که سفر رسمی خود را به اردن، فلسطین و اراضی اشغالی آغاز کرده است، در حال حاضر به دلیل وضعیت سلامتی فوری در بیمارستان امان (پایتخت اردن) بستری است.

پس از انتشار خبر لغو این سفر، چندین سازمان حامی فلسطین نیز به نوبه خود از شرکت در تحصن روز پنجشنبه خودداری کردند. با این حال، چند تن از چهره‌های برجسته جنبش‌های رو به رشد ضد عادی‌سازی در این کشور شمال آفریقا تصمیم گرفته‌اند به خیابان‌ها بیایند، زیرا از نظر آنان عادی سازی همچنان ادامه دارد.

عزیز حناوی، رئیس گروه اقدام ملی فلسطین، در آغاز تحصن روز پنجشنبه گفت که لغو این سفر تعهد (دولت) را بر خلاف میل مردم به عادی سازی رژیم اشغالگر صهیونیستی و فاشیسم آن لغو نمی‌کند. بنابراین، نبرد ادامه دارد. در ادامه این فعالان در اعتراض نمادین به عادی سازی سه ساله رباط با تل آویو، با آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی به تحصن پایان دادند.

اواخر سال ۲۰۲۰، دولت مغرب با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر سرزمین مورد مناقشه صحرای غربی موافقت کرد. در ماه ژوئیه، رژیم صهیونیستی حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت اقدامی که انتظار می‌رود روند عادی‌سازی دیپلماتیک رباط و تل‌آویو را پس از بیش از دو سال تعلیق، تسریع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار