فایننشال تایمز: ناتو بزرگترین رزمایش جنگی از زمان جنگ سرد را برگزار می‌کند

پیمان ناتو بزرگترین رزمایش جنگی را از زمان جنگ سرد در کشورهای حوزه بالتیک برگزار خواهد کرد.

نشریه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قصد دارد تا بزرگترین رزمایش جنگی از زمان جنگ سرد را با نام «مدافع استوار» (The Steadfast Defender) در در آلمان، لهستان و بالتیک و با حضور حدود ۴۱  هزار نظامی برگزار کند.

فایننشال تایمز امروز (دوشنبه) گزارش داد که ناتو قرار است اوایل سال آینده میلادی بزرگترین رزمایش نظامی خود را از دوران جنگ سرد برگزار کند. بر اساس این مقاله، این رزمایش یک حمله احتمالی روسیه را شبیه‌سازی می‌کند و قصد دارد آمادگی ناتو را برای چنین سناریویی افزایش دهد.

در این رزمایش بیش از ۵۰ کشتی و بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ ماموریت هوایی رزمی حضور خواهند داشت. این تمرین‌ها برای شبیه‌سازی درگیری با یک ائتلاف خیالی به نام «اکاسوس» طراحی شده‌اند و مقامات ناتو می‌گویند این مانور‌ها «به عنوان بخش مهمی برای نشان دادن آمادگی ائتلاف به مسکو در نظر گرفته می‌شود».

این رزمایش در آلمان، لهستان و کشور‌های بالتیک در ماه‌های فوریه و مارس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، و اعضای ناتو و سوئد در آن شرکت خواهند داشت. این کشور اسکاندیناوی سال گذشته برای پیوستن به ناتو درخواست داد، اما درخواست آن هنوز در هاله‌ای از ابهام است، زیرا ترکیه و مجارستان (دو عضو ناتو) به دلیل نارضایتی‌های زیادی در روابط دوجانبه، تمایلی به تصویب این پیشنهاد ندارند.

فایننشال تایمز همچنین گزارش داد که این مانور به عنوان بخشی از یک استراتژی آموزشی جدید در نظر گرفته می‌شود که بر اساس آن ائتلاف به جای یک بازی، دو بازی جنگی بزرگ در سال برگزار خواهد کرد. این رزمایش همچنین بر تلاش‌های ضد تروریسم در خارج از مرز‌های بلوک متمرکز خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار