یزد، رکورد دار گرمای هوا در کشور

رئیس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: استان یزد رکورد دار گرمای هوا در میان ۳۱ استان کشور در تابستان امسال است.

محمدرضا شیرغلامی رئیس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: میانگین دمای هوای استان یزد در نیمه نخست شهریور امسال ۲ و ۹ دهم درجه نسبت به میانگین بلند مدت افزایش داشته است و این در حالی است که این عدد برای کل کشور یک و هفت دهم درجه بوده است.

او افزود: بر اساس این داده ها، یزد بیشترین گرمی هوا را در میان ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده است.

شیرغلامی ادامه داد: همین شرایط از ابتدای تابستان در استان یزد حاکم بوده بطوریکه در این مدت استان‌های یزد و کرمان با افزایش یک و نیم درجه‌ای دما نسبت به شرایط نرمال، بیشترین افزایش دما را در میان استان‌ها داشته اند در حالیکه میانگین افزایش دمای کشور در این مدت یک و یک دهم بوده است.

رئیس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد اضافه کرد: از سوی دیگر یزد در این مدت، شب‌های بسیار نامطبوع و گرمی را پشت سر گذاشته است و دمای کمینه یا شبانگاهی استان سه و یک دهم درجه افزایش داشته در حالیکه دمای بیشینه یا روزانه آن دو و شش دهم درجه افزایش نسبت به بلند مدت داشته است.

شیرغلامی افزود: علاوه بر افزایش دما، در مدت شش ماه گذشته منتهی به پایان مرداد ۱۴۰۲ بیشتر مناطق استان یزد نیز متاثر از خشکسالی شدید و بسیار شدید بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
فعلا یزد در همه زمینه ای اول تورم. گرما. مدیران نالایق
آخرین اخبار