ژاپن: در حال رصد نشست آتی میان روسیه و کره شمالی هستیم

دبیر کابینه ژاپن از رصد نشست آتی میان رهبران روسیه و کره شمالی در مسکو خبر داد.

با گذشت ۱۸ ماه از جنگ اوکراین، اکنون توان رزمی هر دو طرف مخاصمه تحلیل رفته و آن‌ها به دنبال پر کردن دوباره ذخایر تسلیحاتی خود هستند. روسیه که تحت تحریم‌های شدید کشور‌های غربی به رهبری آمریکاست گزینه‌های محدودتری در این زمینه دارد. کره شمالی یکی از این موارد است. 

به گزارش تله تریدر، ماتسونو هیروکازو، دبیر کابینه ژاپن امروز (سه شنبه) اعلام کرد: توکیو از نزدیک در حال رصد نشست آتی میان روسیه و کره شمالی و قرارداد تسلیحاتی احتمالی میان آنهاست. 

وی تاکید کرد: اگر دو طرف طی نشست آتی خود به توافقی مبنی بر فروش تسلیحات کره شمالی به روسیه دست یابند، این امر نقض کننده قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ است. این قطعنامه‌ها باید از سوی جامعه جهانی مورد احترام قرار گیرد. 

این مقام ارشد ژاپنی در ادامه خاطر نشان کرد: توکیو در این زمینه با شرکای اطلاعاتی خود از آمریکا و کره جنوبی در تماس است. 

اظهارات مقامات ژاپنی پس از آن مطرح می‌شود که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اقدام به سفر به روسیه برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور کرده است.

مقامات غربی می‌گویند فروش تسلیحات به روسیه اصلی‌ترین محور این سفر است. 

برآورد‌های کارشناسان غربی حاکی از آن است که روسیه توان تولید گلوله‌های توپ خود را برای واحد توپخانه دو برابر کرده و به ۲ میلیون گلوله در سال رسانده است. با این حال، مسکو در جنگ اوکراین سالانه ۱۳ میلیون گلوله توپ مصرف می‌کند که تامین آن نیازمند واردات از کشور ثالت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار