پرداخت ۱۳ میلیارد تومان خدمات درمان ناباروری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳ میلیارد تومان خدمات درمان ناباروری بیمه سلامت در این استان پرداخت شده است.

فریده جعفری مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: برای استفاده از حمایت‌های دولتی سه هزار و ۷۳۵ نفر از بیمه‌شدگان استفاده کننده از دارو‌های باروری در استان نشاندار شده‌اند که از آغاز طرح برای خدمات درمان تخصصی ناباروری آنان بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در استان هزینه شده است.

وی افزود: اداره کل بیمه سلامت استان برای تسهیل دسترسی بیمه‌شدگان در سطح استان، با دو مرکز ارائه دهنده خدمات تخصصی درمان ناباروری و ۶۸ مطب پزشک متخصص، فوق تخصص زنان و زایمان و ۳۰ دفتر کار مامایی قرارداد منعقد کرده است.

جعفری با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار در استان پوشش تعهدات بیمه‌ای اقلام دارویی افزایش چشمگیری یافته است، ادامه داد: از ابتدای این طرح اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی مبلغ ۳۳۷ میلیارد تومان به عنوان سهم ارز ترجیحی را به داروخانه‌های طرف قرارداد در سطح استان پرداخت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: خدمات ستاره‌دار توان‌بخشی از ۹ خدمت به ۵۹ مورد افزایش یافته و در سطح استان با ۶۱ مرکز توان‌بخشی قرارداد همکاری منعقد شده تا به سه هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده نشاندار شده دارای معلولیت تحت پوشش بیمه سلامت، خدماتی در حوزه‌های کار درمانی، شنوایی‌شناسی، گفتار درمانی، بینایی‌سنجی، ارتوپدی‌فنی، فیزیوتراپی و توان‌بخشی ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.