صف‌های طولانی بیماران در بن و سامان

تعطیلات اخیر با صف‌های طولانی بیماران در مراکز درمانی بن و سامان همراه شد.

تعطیلات سه روزه در پایان تابستان با کم سابقه‌ترین حضور گردشگران در شهرستان‌های بن و سامان همراه شد که تعطیلی مراکز بهداشتی تمامی روستا‌ها و مراکز شماره دو این شهرستان‌ها موجب ایجاد صف‌های طولانی برای بیماران شد.

با توجه به شیوع بیماری‌های تنفسی و گوارشی و حضور گسترده مسافران، وضعیت تشدید شده که با نبود تمهیدات، بیماران بومی و مسافر ساعت‌ها در صف‌های طولانی معطل مانده اند.

این مشکل در بخش‌های تزریقات و داروخانه هم وجود داشته در حالی که مراکز درمانی دولتی شهرکرد بر عکس روز‌های عادی شلوغ، روز‌های خلوتی را گذرانده اند.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز بهداشت استان گفت: به دلیل حجم سنگین مسافران در شهرستان‌های بن و سامان میزان مراجعات به دو مرکز درمانی شبانه روزی بن و سامان حدود ۴۰۰ درصد بیشتر از روز‌های عادی شد.

علی احمدی افزود: میزان مراجعات در سه روز تعطیلی اخیر در مرکز درمانی بن نزدیک به هزار و ۱۰۰ نفر و در سامان نزدیک به ۷۰۰ نفر بوده که موجب ازدحام بیماران و تشکیل صف شده است.

وی گفت: در هر کدام از مراکز درمانی این دو شهرستان در روز‌های مورد نظر دو پزشک همزمان با تلاش مضاعف در حال خدمت رسانی به بیماران بودند که در شش مورد منجر به اعزام شد.

رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه ابعاد ازدحام و تشکیل صف در این دو شهرستان به صورت دقیق در دست بررسی است افزود: در موارد بعدی با افزایش پزشک، کارکنان و تمهیدات لازم از بروز مشکلات مشابه جلوگیری خواهد شد.

علی احمدی ضمن عذر خواهی از شهروندان به دلیل معطلی در مراکز درمانی این دو شهرستان گفت: مسئله کمبود پزشک عمومی مشکلی سراسری است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.