جعفریان خبر داد؛

تولید شش فیلم سینمایی با محوریت قهرمان در سال جاری

رئیس سازمان سینمایی سوره از تولید و اکران شش فیلم سینمایی با محوریت قهرمان در سال جاری خبر داد.

نشست خبری رسمی رئیس سازمان سینمایی سوره با محوریت این قصه قهرمان دارد و اعلام برنامه‌ها و تولیدات پیش رو، نتایج عملکرد‌ها در بخش‌های مختلف امروز ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ در سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره ضمن تبریک ایام ربیع الاول گفت: نقد‌ها منجر به رشد و گسترش بهتر فعالیت‌های ما می‌شود. ما نه مانند کسانی هستیم که وضع سینما را نامساعد می‌دانند و نه مانند کسانی هستیم که وضع را مطلوب می‌دانند؛ سینما دغدغه و مسئله اصلی ما است در سازمان سینمایی سوره برای سینما فکر می‌کنیم، اما نظرمان بر این است حرف‌هایی که گفته می‌شود عمل به آن باشد.

وی ادامه داد: تصویر روشنی از آینده داریم؛ سعی کرده‌ایم سینمای قهرمان محور را از ابتدای دوره جدید احیا کنیم، سعی بر این بوده است که در تولید آثار ارزشمندی خانوده را پیگیری کینم، کار‌ها شور آفرین باشند، از نظر مخاطب مخاطبان را به یک نگاه جدید سوق دهند که این مسائل محوریت مهم سوره بوده‌است. 

جعرفیان افزود: هنرمندان و فیلمسازان سوره را خانه خود بدانند. تلاشمان بر این بوده است این اقدامات در فضای خوبی شکل بگیرد و هر رویکرد دلسوزانه‌ای که برای سینمای ایران پیش آمده است تلاش کرده‌ایم دنبال کنیم و نقد‌هایی که صورت می‌گیرد منجر به بهتر شدن سازمان سینمایی شود.

وی در ادامه بیان کرد: در این دو الی سه سال اخیر تمرکز اصلی خودمان قهرمان محوری بوده است. ان‌شاءاللّه برای امسال ۶ فیلم سینمایی داریم که تلاش شده‌است قهرمان محوری در آن‌ها رعایت شود و قهرمانان خود را به جامعه معرفی کنیم. البته در این مسیر مشارکت و هم افزایی و خلق تجربه مشترک با نهاد‌های فرهنگی داشته ایم و تلاش کرده‌ایم در مقام تعریف سینما و این محور نهاد‌های دیگر را هم همدل و همراه کنیم صرفا سرمایه گذار و پیشبرد یک مسئله سینمایی نباشیم؛ به لطف خدا همه ۶ اثر با مشارکت دیگر سازمان‌ها انجام شده است.

جعفریان در ادامه گفت: فیلم صبح اعدام کاری از بهروز افخمی و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی را خواهیم داریم و فکر می‌کنم درحال سپری کردن روز‌های آخر خود است، این فیلم روایت قهرمان ملی دهه ۶۰ است. در ادامه اثر‌ی از شهید شیرودی به کارگردانی محمد عسگری را خواهیم داشت، ایشان فیلمساز جوان هستند و سال گذشته فیلمشان درخشید. همچنین در فضای دهه ۶۰ کاری با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان داریم که آن هم فضای قهرمان محور دارد.

وی ادامه داد: امیر عباس ربیعی سومین کار خود را با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، موسسه تصویر شهر با محوریت زلزله بم دارد که درحال تولید است و باز نویسی فیلمنامه آن پس از حدود هشت بار آماده شده است. همچنین ما بر روی مخاطب کودک و نوجوان تمرکز کرده‌ایم که این امر برایمان موضوعیت پیدا کرده است و بار‌ها صحبت این موضوع را داشته‌ایم. مخاطب برایمان از اهمیت بسزایی برخوردار است و تلاش می‌کنیم یک الی تو مخاطب داشته باشیم. درحال حاضر دو پویانمایی در دست داریم و هر دو فیلم در تهران نیستند و در فضای فانتزی تخیلی، قهرمان و خانواده محور تولید می‌شود. 

نیمی از آثار ما به فضای کودک و نوجوان اختصاص دارد

رئیس سازمان سینمایی افزود: انیمیشن مسافری از گانورا در فضای فانتزی تخیلی و مناسبت کودک تولید شده و به عبارتی قهرمان محور است که تولید آن را از سال ۱۳۹۲ در بخش خصوصی آغاز کردیم. امیدوارم قاعده عرفی آثاری که در جشنواره کودک می‌توانند شرکت کنند و در جشنواره فجر نمی‌توانند حضور داشته باشند برداشته شود. نیمی از آثار ما به فضای کودک و نوجوان اختصاص دارد و در کنار فیلم‌های سینمایی تمرکز ما بر حوزه کودک و نوجوان است و ان‌شاءالله در سال آینده تولیدات خوبی خواهیم داشت.

جعفریان عنوان کرد: درحال حاضر درحال نهایی کردن دو کار کودک و نوجوان هستیم، اقتباس از سرگذشت استعمار که سریالی در ۲۶ قسمت است و قرار است از پاییز یا زمستان پخش شود. کار دیگری پیش رو داریم که فکر می‌کنیم در اواخر سال تولید شود. همچنین حدود ۷ الی ۸ آثار در دست تولید است.

وی افزود: اتفاق دیگری که در این دوسال گذشته داشتیم در مرکز سریال سوره بوده است، به همت دوستان مرکز سریال سوره از حدود دوسال پیش جدی‌تر وارد فضای سریال شدهایم و مسائل مختلفی را بررسی کردهایم. سال گذشته دو اثر را تولید کردیم که پخش شد. 
درحال حاضر حدود ۸ سریال را در دست داریم. یک سریال در فضای کمدی و سریال دیگر با فعالیت‌های تلویزیون در حال تولید است. حداقل نیمی از این هشت سریال تا پایان امسال تولید و به پخش خواهند رسید.


برگزاری جشنواره ۱۰۰ در سال ۱۴۰۲

جعفریان درباره برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ خبر داد: سال گذشته پس از حدود ۵ سال وقفه برگزاری جشنواره ۱۰۰ را داشتیم که اتفاقات خوبی رقم خورد، امسال هم بنا داریم جشنواره ۱۰۰ را برگزار کنیم. این جشنواره روال دو سالانه داشت، اما به دلیل استقبال خیلی خوب مخاطبان این جشنواره تصمیم بر برگزاری این جشنواره در امسال شد که ان‌شاءالله فراخوان این جشنواره اعلام خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: تلاش کردیم تولید فیلم کوتاه و توانمند سازی برای فیلم کوتاه را به طور جدی‌تر بررسی کنیم، پس از بررسی‌ها و حجم تولید آثار متوجه شدیم نیاز داریم با همکاریحوزه‌های هنری استان‌ها ظرفیت مدیریتی و قوه راهبری خود را توسعه دهیم. در اواخر سال گذشته علاوه بر تولید آثار جدید تلاش کردیم هنرمندان بیشتری را معرفی کنیم و به دلیل حجم آثار این اتفاق نیوفتاد. شایان دکر است حدود ۱۳ استان را با مولفه‌های مختلف بررسی کردیم و هشت استان را انتخاب کردیم که با فعالیت جدی وارد کار شویم. با باشگاه فیلم سوره در استان‌ها می‌توانیم مسیر توسعه محلی را گسترش دهیم و در قالب باشگاه‌های فیلم تعاملاتی داشته باشیم و این نهادسازی را گسترش دهیم. 

افتتاح دو سینما در نیمه دوم سال

جعفریان افزود: مجموعه‌هایی هستند که هویت مستقلی دارند و امیدواریم با مسیر تولید در رشد و توسعه این استدیو‌ها قدم برداریم تا تولیدات بهتری داشته باشیم که همه این کار‌ها در باشگاه فیلم سوره رقم خورده است و فکر می‌کنم در آینده اخبار بهتری را خواهید شنید ما یک برنامه حدود ۵ ساله برای زیر ساخت‌های این مجموعه داریم، افتتاح دو سینمای سازمان سینمایی سوره در پاییز امسال را خواهیم داشت، بعد هم آسیب شناسی و توسعه مراکز خانواده محور از برنامه‌های ما برای نیمه دوم سال است.

وی عنوان کرد: ما به زحمت و ابتکار آقای فیروز مندی مدیر روابط عمومی موسسه در دو دوره شب رویداد سینمایی سوره را با رویکرد پاسداشت بزرگان سینما برگزار کردیم و امسال هم بنا داریم دوره سوم این رویداد را ان‌شاءالله در مهرماه برگزار کنیم؛ شایان ذکر است که این رویداد بیشتر محفلی است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار