برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: بیست و پنجمین مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی و هفته ملی کودک در این استان برگزار می‌شود.

زهرا آبسوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی و هفته ملی کودک گفت: عمومی و مردمی سازی قصه گویی در بین اقشار مختلف، فضا سازی و ارتقاء ظرفیت قصه گویی و تقویت جایگاه قصه گویی ایرانی از اهداف برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی است.

وی با بیان اینکه شعار‌های این جشنواره با قصه لبخند بسازیم است، افزود: این جشنواره در بخش‌های مدرن و کلاسیک، آئینی سنتی، زبان اشاره، ۹۰ ثانیه و بین الملل برگزار می‌شود.

آبسوران اضافه کرد: در این جشنواره دو جایزه ویژه به قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی و موضوع با تکیه بر لبخند اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه محور‌های پنجمین دوره جشنواره قصه گویی، قصه‌های قرآنی دینی و مذهبی، علمی، روایت قصه‌های کارآفرینان، قصه‌های نامداران و بخش آزاد است، گفت: گروه‌های سنی نوجوانان ۱۲-۱۸ سال، نوجوانان بزرگتر از ۱۸ ساله و پدر بزرگ و مادر بزرگ می‌توانند در پنجمین جشنواره قصه گویی شرکت کنند.

آبسوران با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در سایت کانون ثبت نام و قصه‌های خود را تا پایان مهرماه ثبت کنند، افزود: این جشنواره دهه سوم آبان ماه امسال در دو روز برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با بیان اینکه در این دوره از جشنواره، مرحله منطقه‌ای حذف شده و منتخبین استانی مستقیم به مرحله ملی راه می‌یابند، گفت: فاصله قصه‌ها برای جشنواره قصه گویی، ۵ تا ۱۲ دقیقه اعلام شده است.

وی افزود: در سال گذشته یک نفر از شرکت کنندگان در جشنواره قصه گویی به مرحله بین الملل راه پیدا کرد و برگزیده بخش بین الملل هم شد.

آبسوران با اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک هم گفت: ۴۱ مجموعه و نهاد کانون را در اجرای برنامه‌های هفته کودک یاری می‌کنند و این برنامه‌ها در محور‌های برنامه برای کودکان و برنامه درباره کودکان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.