تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی با همکاری مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف می‌شوند.

علیرضا عبدی در سفر به استان کهگیلویه وبویراحمد در برنامه زنده تلویزیونی گفتگو در شبکه استانی دنا گفت: طرحی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف نیرو‌های شرکتی و نهضت سواد آموزی در جریان است که در صورت تبدیل شدن به قانون وضعیت آموزشیان نهضت سواد آموزی نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: ما مجری قانون هستیم و تعیین تکلیف نیرو‌هایی که با نهضت سواد آموزی همکاری کرده اند نیامند قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است که در این زمینه با حضور در کمیسیون نظرات و مشورت‌های لازم را ارائه داده ایم.

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی میزان باسوادی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور را قریب به ۹۸ درصد عنوان کرد و گفت: این میزان در استان کهگیلویه وبویراحمد از ۲۸ درصد قبل از انقلاب به ۹۶ درصد رسیده که رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

عبدی از تلاش‌های معاونت سواد آموزی آموزش وپرورش استان تقدیر کرد و ادامه داد: در بسیاری از شاخص‌ها عملکرد سواد آموزی استان عملکرد قابل قبولی است که امیدواریم این روندِ رو به رشد، ادامه پیدا کند.

وی از رویکرد‌های جدید نهضت سواد آموزی در زمینه سواد خبر داد و افزود: توسعه مراکز یادگیری مشارکتی و محلی و سواد مهارتی در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.