استان قزوین مستعد استفاده از کشاورزی نوین در مزارع

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین با توجه به پتانسیل مناسب برای تولید محصولات کشاورزی بایستی از فناوری و کشاورزی نوین در مزارع استفاده کند.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در اولین همایش دستیابی به عملکرد گندم گفت: با توجه به کاهش بارش نزولات جوی و خشکسالی امسال عملکرد زراعت در حوزه گندم بیش از سال گذشته بوده که جای تقدیر از کشاورزان و بهره برداران استان دارد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده امسال قرار است از ظرفیت ۱۲۰ نفر از گندمکاران آبی و دیم پیشرو و خبره استان برای اجرای طرح پتانسیل خلا عملکرد استفاده شود تا بتوانیم با انتقال تجریبات کشاورزان خبره به دیگر کشاورزان استان عملکرد تولید گندم در سطح مزارع را افزایش دهیم.

راه انجام با بیان اینکه؛ امیدواریم در سال زراعی جدید شاهد بارش مناسب و اقلیم خوب باشیم تا بتوان تولیدات خوبی در محصولات کشاورزی داشته باشیم گفت: انتظار داریم در سال زراعی جدید با ۴۹ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی شاهد تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم آبی در مزارع باشیم.

وی اضافه کرد: امسال شهرستان آوج با توجه به شرایط خشکسالی رکورد تولید ۳ تن گندم دیم را داشته که با استفاده از پتانسیل مستعد این شهرستان می‌توان به رکورد بهتری نیز دست یافت.

وی بر لزوم اهمیت استفاده از بذور اصلاح شده و استاندارد در مزارع کشاورزی استان برای دستیابی به عملکرد مناسب تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.