عشایر سیستان و بلوچستان سهمیه ۳۷ هزار راسی از طرح تولید قراردادی گوشت قرمز دارند

سرپرست اداره‌کل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: عشایر این استان سهمیه ۳۷ هزار راسی از طرح تولید قراردادی گوشت قرمز کشور دارند که در حال اجراست.


شیرزاد کمالی   اظهارکرد: طرح تولید قراردادی گوشت قرمز به منظور تامین نیاز کشور با پروار بندی یک میلیون راس دام اجرا می‌شود که در این طرح برای هر راس ۱۸۰ کیلوگرم جو با باز پرداخت چهار ماه تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا با هدف حمایت از تولید و حفظ دام مولد عشایر قرارداد تولید و خرید قراردادی گوشت قرمز دام سبک عشایر در قبال تحویل جو مدت دار از ششم شهریور در قالب قرارداد بین اداره کل عشایری و اداره کل پشتیبانی امور دام استان اجرایی شد.

سرپرست اداره کل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: در مرحله نخست این قرارداد با مشارکت تعاونی شهرستان‌های زاهدان و میرجاوه برای ۱۰ هزار راس دام سبک با تحویل یک‌هزار و ۸۰۰ تن جو مطابق تیپ قرارداد در حال اجراست.

وی افزود: سهمیه امور عشایر سیستان و بلوچستان، ۳۷ هزار رأس است که در هفته آینده در بقیه شهرستان‌های استان نیز این طرح اجرا می‌شود.

کمالی بیان کرد: در این طرح عشایر با بیمه دام خود جهت تحویل جو به ازای هر رأس دام مقدار ۱۸۰ کیلوگرم در قالب یک طرح چهار ماهه تحویل گرفته و پس از پایان قرارداد دام، گوشت دام پرواری به شرکت پشتیبانی اموردام با قیمت مصوب تحویل داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح تولید قراردادی می‌تواند موجب افزایش درآمد عشایر شود تا همچنان در عرصه تولید بمانند

برچسب ها: عشایری ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار