۷ ساعت تلاش منجر به نجات جان پیرمرد نقده‌ای شد

سرپرست هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: نجات‌گران این جمعیت پس از ۷ ساعت تلاش توانستند جان پیرمرد نقده‌ای را در ارتفاع ۲ هزار متری نجات دهند.

حمید محبوبی سرپرست هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: نجات‌گران هلال احمر شهرستان نقده یک مرد ۷۰ ساله را که به علت سقوط از ارتفاع دچار حادثه شده بود را، نجات دادند.

وی اضافه کرد: پس از دریافت گزارش حادثه و کسب اطلاعات از آخرین موقعیت مکانی، ۲ تیم جست‌وجو و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی افزود: پس از طی مسیر و مشاهده فرد حادثه دیده، عملیات حمایت‌های روانی، عملیات پیش بیمارستانی و کمک‌های اولیه با توجه به ضربه شدید به ناحیه لگن و شکستگی فمور عملیات بسکت کردن مصدوم و انتقال به پایین ارتفاعات انجام شد و مصدوم برای اقدامات درمانی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

سرپرست هلال احمر آذربایجان غربی گفت: از شهروندان انتظار داریم نکات ایمنی را با توجه به وضعیت منطقه و حوادث متعددی که در کوهستان اتفاق افتاده رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

به گفته وی، در صورت بروز هرگونه حادثه، شهروندان با شماره ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند تا در صورت لزوم، نیرو‌های امدادی در حداقل زمان به محل اعزام شوند و اقدامات لازم برای نجات مصدومان را انجام دهند.

شهرستان نقده در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.