اجرای طرح مسجد ، مدرسه در اروند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت : با هدف انس بیشتر دانش آموزان اروندی با مسجد طرح مسجد ، مدرسه اجرا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت :  اعتبار ویژه ای برای طرح مسجد مدرسه و اجرای آن در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی و اردو های تخصصی در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته او با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند و در مرحله نخست اجرای این طرح، 20 مسجد از مساجد فعال با مدارس حومه خود ارتباط برقرار خواهند کرد و زمینه حضور دانش آموزان در مساجد را مهیا می کنند.

وی مدرسه و مسجد را دو عنصر مهم در رشد و تعالی دانش آموزان دانست و افزود: پس از اجرای این طرح دانش آموزان در ساعت های اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء در مساجد حضور پیدا می کنند و همچنین در همین راستا عضوی از پایگاه بسیج آن مسجد می شوند.

او با بیان اینکه طرح مسجد، مدرسه بستر مناسبی را برای ارتباط معنوی هرچه بیشتر دانش آموزان با این مکان مذهبی فراهم می کند، گفت: امام جماعت هر مسجد بعنوان مسئول و محور این کار ایفای نقش خواهد کرد و مدیران مدارس زمینه ساز حضور امام جماعت و واحد فرهنگی مسجد مربوطه در مدرسه خواهند شد.

دانش آموزان را آینده سازان و سرمایه های گران بهای انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: در مرحله بعد تلاش خواهیم کرد منزل هم بخشی از این طرح شود وخانواده ها نیز فرزندان خود را همراهی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.