جشنواره موسیقی سنه به ایستگاه پایانی رسید + فیلم

اولین جشنواره موسیقی سنه ویژه‌ی اقوام ایرانی در سینما بهمن سنندج به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه اولین جشنواره موسیقی سنه ویژه‌ی اقوام ایرانی در سینما بهمن سنندج با حضور مسئولان کشوری و استانی از جمله دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، معاون امور استان های سازمان صدا و سیما و استاندار کردستان برگزار شد.

استاندار کردستان امشب در این آیین اظهار کرد: در این جشنواره جمع وزینی از هنرمندان اقوام اصیل ایرانی از اقصی نقاط کشور در شهر زیبای سنندج، شهر عشاق و عرفا حضور یافتند.

اسماعیل زارعی کوشا با قدردانی از مجموعه عوامل برگزاری این جشنواره افزود: سنندج به واسطه قدمت و اصالت خود در عرصه هنر، مرکز توجه و تمرکز جامعه هنری و همه ملت ایران است.

وی، اصالت و ارزش موسیقی اقوام را شایسته برگزاری بهترین جشنواره‌ها دانست و گفت: گردهمایی اقوام ایرانی در سنندج فراتر از جنبه هنری، همصدایی و یکدلی ملت ایران را به نمایش گذاشت.

استاندار کردستان تاکید کرد: تمهیدات راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی اقوام ایران زمین در سنندج پیگیری و با اهتمام دیگر دستگاه‌های اجرایی عملی می‌شود.

دریادار ایرانی افتخاری برای کردستان است

مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی سنه + فیلم

 زارعی کوشا با اشاره به حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره، یادآور شد: نام امیر دریادار ایرانی همچنان که نام ایران را با خود دارد، طنین صلابتش در آبهای دنیا، لرزه بر تن دشمنان و به ویژه صهیونیستها می‌اندازد و این افتخاری برای کردستان است که فرزندش امین رهبر معظم انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه باید کردستان را یک بار دیگر از نوشناخت و آنگونه که هست به دنیا معرفی کرد، افزود: باید انگاره‌های ناصحیح از این استان را زدود و مهد مردم سختکوش، مهمان نواز، غیرتمند، هنردوست و هنرمند پرور را بیشتر معرفی کرد.

استاندار کردستان ادامه داد: کردستان مهد بزرگان هنر و ادب و فرهنگ است که هنرنمایی هنرمندان ان در دوران دفاع مقدس هنوز یادآور صلابت و جوانمردی است.

برگزاری جشن‌های بزرگ هفته وحدت نویدبخش توسعه کردستان است

زارعی‌کوشا در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: امروز کردستان در آستانه جهش در همه حوزه‌های توسعه و پیشرفت است و ظرف سه هفته آینده چندین کلان پروژه در این استان بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: در طول ۲ سال از عمر دولت سیزدهم، عملگرد عمرانی استان معادل سه برابر ۱۰ سال گذشته است.

استاندار کردستان یادآور شد: برگزاری این جشنواره و جشن‌های بزرگ هفته وحدت در نقاط مختلف استان، مقوم کارهای انجام شده در توسعه و عمران استان است که نویدبخش توسعه همه جانبه به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


 مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان نیز اظهار کرد: چرخش زمین سماع است و زندگی منظومه شیرین که با ساز مهر می‌نشیند.

علی مرادی اذعان کرد: هر قوم ایرانی خاستگاه هنرهای بالاست، گنجینه‌ای از فرهنگ و هنر و سنن در میان هنرهای بالایی که انسان تاکنون به آن دست یافته است شعر موسیقی آهنگ حیات ضرباهنگ زندگی است.

وی عنوان کرد: شعر و موسیقی اقوام داشته‌ای است که در بستر ایران زمین بر آن می‌بالیم و خدا را به واسطه همه خوبی‌ها و الطاف و عنایت‌هایش می‌ستایم که امروز این محفل انس یکی از برترین‌های آنها است و وحدت اقوام ایرانی در زمانی که بهترین مخلوق خداوند چشم به جهان باز می‌کند برقرار است.

جشنواره موسیقی اقوام بازآفرینی وحدت و نمایش زیبا از همدلی بود

دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی اقوام تصریح کرد: چهار روز گذشت و چه زود گذشت دیدار عزیزانی که هر کدام که صلابت قومی و روایتی در ساز و نوایشان برقرار بود و به جای بدورد با زبان مهر می‌گویم به کردستان سرزمین مهرنشینان و سنندج شهر خلاق موسیقی جهان خوش آمدید.

به گفته مرادی، آنچه در این جشنواره دیدیم بازآفرینی وحدت و نمایش زیبا از همدلی بود.

وی عنوان کرد: هنرمندان به احترام شهدا تمام‌قد دست بسته ایستادند و به ایثار و از خودگذشتگیشان درود فرستادن و پیوند بستند که اقوام ایرانی تا همیشه نوای وحدت سر می‌دهند.

مرادی با بیان اینکه نغمه شعر و سازی هنرمندانی که در این جشنواره حضور داشتند برای همیشه در دیار مهرپرور کردستان باقی است، گفت: امیدواریم کاستی‌ها را با سایه مهر خود ببخشید امیدواریم در سال‌های پیش‌رو بهتر و مناسب‌تر از امسال برگزار کننده این جشنواره باشیم.

 

شور و نشاط بی نظیر مردم در ورودی سالن برگزاری اختتامیه جشنواره موسیقی اقوام ایران زمین 

در طول سه روز برگزاری نخستین جشنواره موسیقی سنه ویژه اقوام ایرانی ۱۲۸ اجرا توسط ۲۵ گروه از ۱۸ قوم و ۲ گروه مهمان از خارج از کشور در جشنواره موسیقی اقوام در سنندج برگزار شد.

در این مراسم از جمعی از خانواده معظم شهدا و مشاهیر و نامداران استان تجلیل به عمل آمد.

استادعباس کمندی، استاد شاهرخ هورامی، استاد علا الدین بابا شهابی، استاد سید علی اصغر کردستانی، استاد محی الدین حق شناس، خلیفه میرزا آغه غوثی، استاد صفوتی، استاد براتعلی نورانی، استاد بهروش از جمله‌ی مشاهیر و نامداران عرصه‌ی فرهنگ و  هنر کردستان بودند.

در این مراسم از امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل شد.

رونمایی از تمبر اولین جشنواره موسیقی سنه از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه بود.

اولین جشنواره موسیقی سنه، ویژه اقوام ایران زمین از ۸ تا ۱۱ مهر به میزبانی سنندج و در پنج نقطه از این شهر برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.