۶۰ درصد موقوفات استان سمنان سنددار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به درآمد ۳۲۰ میلیارد ریالی این اداره کل در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ گفت: ۶۰ درصد موقوفات و رقبه‌های استان سنددار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بیشتر درآمد ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در بخش امامزادگان بوده است.

وی ادامه داد: البته درآمد برخی بخش‌های درآمدزای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ۶ ماهه دوم سال و برای مثال حوزه کشاورزی بیشتر در فصل پاییز حاصل و لحاظ می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: این استان بیش از ۶ هزار موقوفه و نزدیک به ۱۳ هزار ۵۰۰ رقبه دارد.

به گفته وی، در نیمه نخست سال ۱۴۰۲، ۱۲ وقف به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در استان سمنان به ثبت رسید که از این تعداد، ۲ واحد مسکونی همزمان با هفته وقف در شهرستان میامی وقف شد.

حجت‌الاسلام تدینی افزود: ۶۰ درصد موقوفات و رقبه‌های استان سمنان سنددار شده است و بخش حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان صدور سند سایر موقوفات و رقبه‌ها را پیگیری می‌کند.

وی از صدور ۹۶ رای حقوقی به نفع ادراره کل اوقاف و امور خیریه طی یکسال گذشته خبر داد و اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۰۰ پرونده باز برای رسیدگی نیز توسط بخش حقوقی این اداره کل در حال پیگیری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: سند مالکیت بیش از یک هزار و ۵۰ زمین وقفی و افزون بر ۲ هزار هکتار از موقوفات نیز در قالت طرح کاداستر تثبیت شده است.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه‌محوری در فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، افزود: تمامی فعالیت‌های این اداره کل به طور الکترونیک انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.