مرکز نگهداری ماده ۱۶ معتادین متجاهر در صف انتظار بودجه/ افزایش ۲۲۶ درصدی جمع آوری معتادین متجاهر

راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ نگهداری معتادین متجاهر در خراسان جنوبی به یک دغدغه تبدیل شده و به دلیل مسائل بودجه‌ای هنوز کلنگ احداث آن به زمین نخورده است.

سرهنگ فولادی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: امسال جمع آوری معتادین متجاهر و طرح تشدید برخورد با خرده فروشان دو اولویت مهم ما بود که در همین جهت از هفته فراجا پارسال تاکنون با افزایش ۲۲۶ درصدی جمع آوری معتادین متجاهر روبرو بوده ایم.

او افزود: مشکل اساسی که در این بین وجود دارد بحث نگهداری معتادین متجاهر است و مرکز نگهداری ماده ۱۶ در استان هنوز اندازی نشده و با مجموعه‌های مختلف دخیل در این موضوع همکاری‌هایی صورت گرفته و پیگیر آن هستیم تا با تأمین بودجه مورد نیاز آن کلنگ زنی انجام و بحث احداث صورت بگیرد.

سرهنگ فولادی بیان کرد: در استان مراکز ماده ۱۵ وجود دارد و تا زمانی که مراکز ماده ۱۶ راه‌اندازی شود، از این مراکز استفاده و ظرفیت سازی شده و افراد در قالب تبصره ۲ ماده ۱۶ در این مراکز نگهداری می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: نظارت‌ها به طور ویژه و شبانه روزی در حال انجام است و همچنین هم استانی‌ها می‌توانند از طریق شماره ۳۲۳۱۹۱۹۹ با مرکز مشاوره تخصصی در خیابان شعبانیه بیرجند تماس گرفته و مشاوره‌های فردی و گروهی و مددکاری را به صورت رایگان دریافت کنند و همچنین اخبار و اطلاعات خود را از طریق شماره‌های ۲۱۸۲۲۸۷۸ و ۳۲۳۶۲۶۳۵ و شماره ۱۱۰ در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دهند.

سود بالای سوخت کشی شوتی سواران را به راه‌های فرعی کشانده است/ افزایش ۱۴۸ درصدی کشفیات سوخت قاچاق

سرهنگ بخشی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: بحث قاچاق و عرضه فرآورده‌های سوختی به دلیل اختلاف قیمت و سود بالای آن در استان خیلی زیاد به چشم می‌خورد که مقابله و مبارزه در کنار پیشگیری باید به جلو رفته تا به نتایج قابل قبول برسیم.


بیشتر بخوانید


او افزود: بحث مقابله و مبارزه با قاچاق سوخت را به طور ویژه دنبال کرده‌ایم و در یک سال گذشته ۲۶ مرحله طرح عملیات مقابله با کشفیات و سوخت اجرا شده که بیش از ۵ میلیون لیتر سوخت و بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو  کشف شد که از این تعداد ۳ هزار خودروی شوتی بوده و این آمار افزایش ۱۴۸ درصدی کشفیات را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

سرهنگ بخشی بیان کرد: علی رغم کنترل‌های شدیدی که وجود دارد سوخت کشان به سمت ایجاد گریزگاه‌ها و راه فرعی رفته اند که حتی افراد محلی روستا از این مسیر‌ها بی اطلاع بودند و این موضوع باعث شد که طرح‌های کنترل را به این سمت‌ها ببریم و البته عمده سوخت کشان افراد غیر بومی از مناطقی مثل گلستان، گرگان، چناران و خراسان رضوی هستند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: مقابله‌ها به صورت ویژه ادامه دارد، اما متاسفانه اتفاقاتی مثل تصادف‌هایی که صورت می‌گیرد و باعث کشته شدن افراد بی‌گناه و مسافرین در تصادف با این ماشین‌ها می‌شود سبب نگرانی ما شده و این موضوع در سطح ملی در حال پیگیری است و عقیده ما بر این است که تا زمانی که موضوع سوخت کشی برای افراد منفعت و سود بالا دارد همچنان به این کار ادامه می‌دهند.

او عنوان کرد: بحث‌هایی مثل توقیف ۳ تا ۶ ماه ماشین، جرائم نقدی و برگرداندن خودرو‌های افراد از حالت شوتی به حالت اولیه از جمله اقداماتی است که صورت می‌گیرد، اما گا‌ها می‌بینیم که افراد بعد از آزاد شدن خودروهایشان از پارکینگ همچنان به این کار ادامه می‌دهند و به دنبال این هستیم تا در سطح ملی برنامه و تصمیمی گرفته تا عوامل بازدارنده شدیدی وضع شود.

سرهنگ بخشی اظهار کرد: عزم زیادی برای مقابله با این افراد وجود دارد، اما باید منشأ‌ها نیز تحت کنترل شدید قرار گرفته و پلیس با همه ظرفیت خود در حال حاضر پای کار است و قرار بر این شده تا در نیمه دوم امسال محور‌ها و مسیر‌هایی مثل علی آباد بیرجند به صورت دو لاینه تحت کنترل شدید قرار گیرد و همچنین در برنامه داریم تا مسیر‌هایی در نهبندان و قاین را بسته و ایستگاه‌های بازرسی را به صورت دو طرفه تجهیز کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.