اجرای طرح جهش تولید در ۳۴۱ هزار هکتار از دیم‌زارهای لرستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان از اجرای طرح جهش تولید در ۳۴۱ هزار هکتار از دیم‌زارهای این استان خبر داد.

مجید طایف  در آئین تقدیر از منتخبین طرح ملی جهش تولید در دیمزارها، اظهار داشت: طرح جهش تولید در دیم‌زارها با همکاری و همراهی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مجری بودن سازمان جهاد کشاورزی در یک دوره پنج‌ساله، باهدف بررسی تنگناها و اصلاح روش‌های معمول، مکانیزاسیون، خاک‌ورزی حفاظتی، تغذیه، تناوب، مدیریت مزرعه، تأمین بذر محصولات اساسی و…. در مرحله سومین سال اجرا است.

وی با اشاره به ظرفیت این طرح، یادآور شد: با استفاده از این طرح پتانسیل دیمزارها در لرستان افزایش می‌یابد و همچنین با ارتقای ضریب امنیت غذایی و ملی می‌توانیم از آثار مثبت آن بهره ببریم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان با اشاره به هدف‌گذاری اجرای طرح جهش تولید در ۳۵۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان، افزود: تاکنون ۳۴۱ هزار هکتار از دیمزارهای استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته است که در این زمینه تحقق ۹۷.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

طایف، تأمین ۲۵۵ دستگاه ادوات کشاورزی و تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه، بیمه محصولات، کمک به تولید بذر، کمک به تأمین ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، هزینه‌های ساختاری، هزینه‌های آموزش پرسنل، هزینه‌های آموزش کشاورزان، هزینه‌های نظارت و کمک‌های فنی مؤسسه دیم، هزینه‌های تناسب اراضی و…. را از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بر شمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.