رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری را تقریباً ۵۰ درصد افزایش داد.

صندوق بین‌المللی پول (IMF) با انتشار ارقام تجدید نظر شده در گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی خود که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، پیش‌بینی رشد اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۳ را مجدداً افزایش داد.

به گزارش راشاتودی، صندوق بین‌المللی پول اکنون انتظار دارد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری ۲.۲ درصد رشد کند، که نسبت به پیش‌بینی آوریل ۰.۷ درصد و پیش‌بینی ژوئیه ۱.۵ درصد افزایش قابل توجهی دارد.

وزارت اقتصاد روسیه انتظار دارد تولید ناخالص داخلی در سال جاری ۲.۸ درصد افزایش یابد. این به دنبال انقباض ۲.۱ درصدی در سال ۲۰۲۲ است، زمانی که تحریم‌های بین‌المللی گسترده مسکو را تا حد زیادی بازار‌های غربی را به روی روسیه بسته و صادرات انرژی آن را قطع کرد.

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول برای سال جاری نزدیک به رقمی است که توسط بانک مرکزی روسیه تعیین شده است، که انتظار دارد اقتصاد امسال ۱.۵ تا ۲.۵ درصد رشد کند.

علی‌رغم بازبینی صعودی برای سال جاری، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را برای سال ۲۰۲۴ از ۱.۳ درصد به ۱.۱ درصد کاهش داد. این مؤسسه مستقر در واشنگتن بر «اثرات مختلط» تحریم‌های غرب بر عرضه نفت روسیه، با جریان‌های صادراتی مداوم و کاهش تخفیف نفت خام روسیه به معیار برنت، تأکید کرد. ترکیب اورال روسیه در حال حاضر بالاتر از سقف قیمت هر بشکه اتحادیه اروپا و گروه ۷، ۶۰ دلار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار