ابداع طرحی برای تقلید راه رفتن روی ماه

یک فضانورد عکسی را از مراحل آماده شدن برای انجام ماموریت آرتمیس به اشتراک گذاشت.

جسیکا میر، فضانورد ناسا، عکس‌های تمرین لباس فضایی خود و شخص دیگری را در پلتفرم X به اشتراک گذاشت که منظره اطراف آن‌ها شبیه ماه است، اما در واقع یک میدان صخره‌ای در مرکز فضایی جانسون ناسا (JSC) در هیوستون است که با نور‌ها و دیوار‌های سیاه طراحی شده تا شرایط سخت سطح ماه را شبیه سازی کند.

در یک عکس، جیسکا میر - کهنه سرباز ایستگاه فضایی بین‌المللی - ضربه‌هایی را با مشتش به دوست خود (که شناسایی نشده است) روی سطح یک منظره شبیه‌سازی شده ماه رد و بدل می‌کند. آن‌ها لباس‌های فضایی پوشیده‌اند که کاملاً بسته نیستند، اما نمونه‌هایی از لباس مورد نیاز در فضا هستند.

به گفته میر، این تمرینات برای برنامه آرتمیس ناسا که هدف آن فرود فضانوردان در ماه در طول ماموریت آرتمیس ۳ که حداکثر تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ اجرایی خواهد شد، بسیار مهم خواهد بود.

تأسیسات JSC تنها یکی از راه‌هایی است که فضانوردان با استفاده از آن راه رفتن روی ماه را شبیه‌سازی می‌کنند. برای مثال، تیم آزمایش مشترک فعالیت‌های خارج از سفینه (JETT) یک تمرین سالانه را در فلگستاف، آریزونا انجام می‌دهد که فضانوردان را در شب به منظره بیابان می‌برد، جایی که چراغ‌ها برای شبیه‌سازی خورشید در ماه استفاده می‌شوند، ("EVA" مخفف "فعالیت خارج از خودرو")، که چیزی شبیه پیاده‌روی فضایی است.

میر در این توییت گفت که تمرین JETT که برای امسال برنامه ریزی شده بود تا سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاد و در نسخه سال گذشته فضانوردان ناسا Xena Cardman و Drew Vostell (یک شهروند آمریکایی-کانادایی که اکنون از این برنامه بازنشسته شده است) شرکت کردند.

ناسا متعهد شده است که از زنان و رنگین پوستان نیز در پرواز‌های آرتمیس ثبت نام صورت گیرد، به گونه‌ای که قرار است علاوه بر فضانوردان بین المللی، گلوور اولین سیاه پوست، کخ نیز اولین زن و هانسن اولین غیرآمریکایی خواهد بود خواهد بود که مدار پایین زمین را ترک می‌کند. 

منبع: الیوم السابع

برچسب ها: ناسا ، کره ماه ، فضانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار