اجرای طرح جهش تولید در ۳۵۱ هزار هکتار از دیم‌زار‌های آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس برنامه ابلاغی، ۳۵۱ هزار هکتار از مزارع استان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها در سال زراعی جاری قرار می‌گیرد.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیشترین سطح ابلاغی کشت  در طرح جهش تولید مربوط به شهرستان بوکان با ۷۶ هزار و ۷۱۹ هکتار، مهاباد با ۴۴ هزار و ۵۶۳ هکتار، شاهین دژ با ۳۵ هزار و ۲۰۳ هکتار، تکاب با ۳۱ هزار و ۳۱ هکتار و ارومیه با ۲۸ هزار و۸۷۸ هکتار است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۳۵۱ هزار هکتار از مزارع تحت پوشش ابلاغی طرح جهش تولید در دیم‌زارها، ۱۸۹ هزار هکتار از مزارع زیر کشت محصول گندم، ۷۰ هزار هکتارمحصول جو، ۲۱ هزار هکتار نخود و ۱۴ هزار هکتار عدس قرار می‌گیرد.

شهبازی افزود: همچنین در حدود ۸ هزار و ۲۳۵ هکتار از دیم‌زار‌ها نیز زیر کشت محصول دانه روغنی گلرنگ، ۲۶ هزار و ۷۶۵ هکتار دانه روغنی کاملینا، ۱۸ هزار هکتار علوفه و ۴ هزار هکتار گیاهان دارویی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این طرح در همه ۱۸ شهرستان استان به غیر از چهار برج اجرا می‌شود و سال زراعی گذشته ۲۹۱ هزار هکتار از مزارع گندم تحت پوشش طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها قرار گفت.

به گفته وی، در اجرای طرح جهش تولید راندمان عملکرد در هر هکتار از ۸۵۰ کیلوگرم برداشت به حدود یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.