گردشگری غذا ظرفیت مهم برای اشتغالزایی خراسان‌رضوی است

رئیس دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: حوزه گردشگری بویژه گردشگری غذا ظرفیت مهمی برای اشتغالزایی در این استان به شمار می‌رود.

هادی توانا رئیس دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در نشست هم اندیشی چهارمین نمایشگاه بین المللی «ستاره‌های صنعت غذا و گردشگری» در مشهد گفت: طبق بررسی های انجام شده به ازای هر ۳۱ گردشگر شامل ۶ گردشگر خارجی و ۲۵ گردشگر داخلی یک شغل در استان خراسان رضوی ایجاد می شود.

او افزود: برگزاری نمایشگاه بین المللی ستاره های صنعت غذا و گردشگری که ۲۳ آبان ماه در مشهد گشایش می یابد، فرصت بی بدیلی برای خراسان رضوی و ظرفیتی ملی و بین المللی برای استان است که باید از این ظرفیت برای معرفی محصولات استان بهره گرفت.

رئیس دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی ادامه داد: یکی از زنجیره‌های مهم اقتصادی کشور، گردشگری است که این زنجیره از بخشهای مهمی تشکیل شده است و غذا مهمترین حلقه این زنجیره به شمار می رود، اما در این بخش برندسازی تا حدی مغفول مانده است.

توانا بیان کرد: بازاریابی محصولات و خدمات خراسان رضوی با عدم برندسازی مواجه است که در صورت توجه به این بخش، حوزه فروش و صادرات محصولات استان خراسان رضوی رونق می گیرد.

او تصریح کرد: برخی از محصولات صنعتی و کشاورزی خراسان رضوی به دلیل ضعف سیستم فروش یا ضعف معرفی محصول، نتوانسته جایگاه لازم را در بازارها بدست آورد، برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه ستاره‌ها این فرصت را ایجاد می کند تا صاحبان صنایع و برندها خودشان را به فعالان اقتصادی معرفی کرده و زمینه حضور در بازارهای مختلف را بدست آورند.

برچسب ها: گردشگری ، اشتغالزایی ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار