آغاز تخلیه مسکن مهر‌های نا ایمن در سمنان

تخلیه فوری واحد‌های مسکونی قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان با دستور وزیر کشور آغاز شد.

۳۳۶ خانوار در ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی در قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ساکن هستند که به علت نبود ایمنی و استحکام بنا و نشست ساختمان، وزیر کشور دستور تخلیه این واحد‌ها را صادر کرده است.

احمد وحیدی وزیر کشور در سومین نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور پس از ارائه گزارش معاونت عمرانی استانداری سمنان درباره احتمال بروز حادثه‌ای شبیه متروپل در بخشی از مسکن مهر شهر سمنان، ضمن اعلام دستور صریح تخلیه این واحد‌های مسکونی، از سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی وزارت کشور خواست تا به سرعت نسبت به پیگیری حقوقی و پاسخگو کردن سازندگان متخلف اقدام کنند.

وی تاکید کرد: متخلفان ساخت این مجتمع‌ها از هر دستگاهی که باشند باید تحت تعقیب قرار گیرند و خسارات وارده را بپردازند.

با این دستور، از امروز تخلیه فوری این واحد‌ها آغاز شد و معاون عمرانی استاندار سمنان تاکید کرد: از مالکان خسارت دیده مسکن‌های مهر نا ایمن برای تخلیه این خانه‌ها و ساخت منازل جدید حمایت می‌شود.

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: پرداخت سه میلیارد ریال قرض‌الحسنه به هر یک از ۳۳۶ خانوار ساکن در این بلوک‌های ناایمن مسکن مهر سمنان برای تخلیه و اجاره خانه در مکانی دیگر از جمله اقدامات برای ساماندهی این موضوع بوده است.

به گفته حمیدی، به هر یک از مالکان واحد‌های ناایمن مسکن مهر سمنان زمین ۲۰۰ متری با مجوز ساخت حداقل ۷۵ متر بنا با پرداخت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌هزینه ساخت پرداخت می‌شود.

حمیدی یادآور شد: زمین درنظرگرفته شده برای ساخت خانه برای مالکان واحد‌های ناایمن مسکن مهر سمنان، زمین مجاور دانشگاه پیام‌نور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار