روشندلان قشر تحصیل کرده و فرهیخته جامعه

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: به رسمیت شناختن افراد نابینا به عنوان اعضای مفید و موثر جامعه و لزوم دستگیری از آنان در فرهنگ دینی و ملی اهمیت بسزایی دارد.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پیامی ۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان (عصای سفید) را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

عصای سفید که به عبارتی اعلام استقلال یک نابینا است و روز عصای سفید بهانه‌ای است که یادی کنیم از عزیزانی که از نعمت بینایی محروم هستند، اما دلی روشن دارند و دستان نوازش خداوند را برگونه‌های تب دار گل‌ها، لمس می‌کنند کسانی که در نفس‌های نسیم و در تار و پود جانشان زندگی معطر می‌گردد.

نگرش جامعه نسبت به روشندلان و همچنین برداشت آنان نسبت به خود که تبعا متاثر از برخورد جامعه و فرهنگ حاکم است نقش بسیار مهمی در چگونگی تشکیل انگیزه‌ها، رشد و شکوفایی استعداد‌های نابینایان دارد، بنابراین جامعه، مدرسه و خانواده مسئولیت خطیری را در زمینه ایجاد و تقویت انگیزه‌های بالنده در نابینایان برعهده دارند و وجود الگو‌های رفتاری سازنده در مقابل نابینایان، نقش بسزایی در آگاهی آنان و جهت دار شدن و تحقق یافتن انگیزه‌های ایشان دارد.

روشندلان به عنوان قشر تحصیل کرده و فرهیخته جامعه معلولان محسوب می‌شوند چرا که آن‌ها فقط از نعمت بینایی محرومند، اما با افکار و رفتار می‌توانند هر کاری را که ما تصور می‌کنیم انجام دهند، آن‌ها می‌خوانند، می‌نویسند، شعر می‌سرایند، صاحب مقام می‌شوند، ورزش می‌کنند، می‌آفرینند و موفق می‌شوند.

به رسمیت شناختن افراد نابینا به عنوان اعضای مفید و موثر جامعه و لزوم دستگیری از آنان در فرهنگ دینی و ملی ما اهمیت بسزایی دارد و امیدواریم این عزیزان بتوانند بیش از پیش در پیشبرد اهداف خود موفق باشند.

اینجانب فرا رسیدن این روز را به تمامی روشندلان و روشن ضمیران عزیز شهر یزد صمیمانه تبریک عرض کرده و امیدوارم در پرتو همدلی و همیاری و نیز اجرای کامل قوانین موجود، در پرتو تعالیم اسلامی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بتوانیم در تعالی و پیشرفت این عزیزان و سرمایه‌های ارزشمند میهن اسلامی ما سهیم باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار