مقدماتی یورو ۲۰۲۴؛

هلند در یونان به یک قدمی صعود رسید/ آتش بازی پرتغال با رونالدو و صعود اتریش

تیم ملی هلند موفق شد با شکست جدی‌ترین مانعش در راه رسیدن به یورو ۲۰۲۴، به صعود نزدیک شود.

در ادامه مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴، شب گذشته چند دیدار برگزار شد که در مهمترین بازی‌ها تیم‌های هلند و پرتغال رقبای خود را شکست دادند.

در گروه B تیم ملی هلند در آتن مهمان یونان بود که با یک گل به پیروزی رسید. ویرجیل فن دایک در دقیقه ۹۳ از روی نقطه پنالتی تک گل این مسابقه را به ثمر رساند.در دیگر مسابقه این گروه، ایرلند با چهار گل جبل الطارق را در هم کوبید.

هلند با بردی که در این مسابقه بسیار مهم به دست آورد، توانست با ۱۲ امتیاز همانند یونان، یک پله بالاتر از این تیم در رده دوم قرار بگیرد و پشت سر فرانسه صعود کرده باشد. البته هلند یک بازی کمتر از یونان انجام داده تا به این ترتیب شانسش برای صعود به یورو خیلی افزایش یابد.

در گروه J، تیم ملی پرتغال با پنج گل میزبانش بوسنی را در هم کوبید. ید. پرتغال که پیش از این صعود خود را به یورو ۲۰۲۴ قطعی کرده بود، در این مسابقه با خیالی آسوده پا به میدان گذاشت و عین آب خوردن نسخه بوسنی را در همان نیمه اول پیچید. در این مسابقه کریستیانو رونالدو (۲ بار)، برونو فرناندز، ژائو کانسلو و ژائو فلیکس گلزنان تیم روبرتو مارتینز بودند؛ رونالدو با بریس امشب خود به رکورد ۱۲۷ گل ملی دست یافت.

در سایر دیدار‌های این گروه، ایسلند با چهار گل لیختن اشتاین را شکست داد و اسلواکی با یک گل از سد میزبانش لوکزامبورگ گذشت.

در جدول این گروه بعد از پرتغال ۲۴ امتیازی و صدرنشین، اسلواکی هم موفق شد با عبور از لوکزامبورگ دوم شود و همراه با یاران رونالدو صعودش را به یورو ۲۰۲۴ قطعی کند.

در گروه F هم آذربایجان در باکو با یک گل مغلوب اتریش شد و مصاف تیم‌های بلژیک و سوئد به دلیل حمله تروریستی در بروکسل، بعد از تساوی دو تیم در نیمه نخست، نیمه تمام باقی ماند.

در این گروه هم صعود بلژیک و اتریش به یورو ۲۰۲۴ قطعی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار