۷۰ هزار تن چغندرقند در میاندوآب تحویل کارخانه قند شد

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: با شروع فصل برداشت چغندرقند در این شهرستان، تاکنون ۷۰ هزار تن محصول تحویل کارخانه قند داده شده است.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه قند میاندوآب در گفت وگو با خبرنگاران گفت: امسال ۴ هزار و ۱۸۴ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول چغندرقند اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵۱ هزار تن چغندرقند از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

وی افزود: محصول چغندرقند تولیدی زارعان این شهرستان توسط کارخانه قند میاندوآب خریداری و تمامی مطالبات چغندرکاران پرداخت شده است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند امسال به ازای هر کیلوگرم با عیار ۱۶ درصد، ۲۸ هزار ریال است؛ همچنین به ازای هر تن چغندرقند تحویلی کشاورزان، مقدار ۲۰ کیلوگرم تفاله چغندرقند و ۲ کیلوگرم قند به عنوان جایزه، به چغندرکاران تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از این بازدید، نظارت بر تعیین اُفت و عیارسنجی چغندرقند تولیدی کشاورزان در راستای حمایت از کشاورزان است، ادامه داد: متوسط عیار چغندرقند تولیدی در شهرستان میاندوآب ۱۵.۸۵ و اُفت آن ۲.۹۰ درصد است.

وی گفت: تحویل چغندرقند در کارخانه قند میاندوآب به صورت منظم و بدون ازدحام انجام می‌گیرد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.