بیش از ۴۰۰ نفر بهره‌مند از پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری

در شش ماه ابتدایی امسال بیش از ۴۰۰ نفر در بستر بیمه سلامت از خدمات ناباروری در خراسان جنوبی استفاده کردند.

اربابی مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد گفت: در شش ماهه ابتدایی امسال ۴۰۰ نفر خدمات ناباروری را در بستر بیمه سلامت از مرکز رویش بیرجند دریافت کردند.

او افزود: ۹۰ درصد هزینه درمان خدمات مربوط به ناباروری در بخش دولتی و عمومی غیردولتی را پرداخت می‌کنیم بدین صورت که زوجین ناباروری که در سامانه نشاندار شده‌اند می‌توانند در سال سه مرتبه از بسته خدماتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان استفاده کنند.

اربابی بیان کرد: در مورد خدمات مربوط به بیماران خاص و صعب العلاج از آبان پارسال صندوقی برای این بیماران راه اندازی شد که ۱۰۷ بیماری در آن معرفی و قواعد کل ۵۱ بیماری احصا و تحت پوشش قرار گرفته است که تاکنون ۱۱ هزار نفر در استان شناسایی و در سامانه نشاندار شده اند و درصد زیادی از هزینه‌های ویزیت، دارو، آزمایشگاه و سایر موارد مورد نیاز آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: از پارسال تاکنون خدمات ارائه شده به جمعیت بهزیستی از ۹ خدمت به ۵۹ خدمت رسیده است و در حال حاضر هزینه این خدمات با تعرفه ۷۰ درصد بخش خصوصی برای این افراد پرداخت می‌شود.

او عنوان کرد: در مورد بحث نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز از جمعیت ۴۹۰ هزار نفری تحت پوشش بیمه سلامت در استان، ۳۴۰ هزار نفر در بخش روستایی و ۳۳ هزار نفر در بخش شهری تحت پوشش پزشک خانواده و نظام ارجاع هستند که پیگیری‌ها برای افزایش سطح تحت پوشش شهری افراد در بحث پزشک خانواده صورت گرفته است.

اربابی اظهار کرد: همچنین برخی از بیمه شدگان سلامت در بخش دولتی بستری سهم بیمار پرداخت نمی‌کنند و ۹۵ درصد هزینه‌ها توسط اداره کل بیمه سلامت و ۵ درصد توسط دانشگاه پرداخت می‌شود و در بخش خصوصی نیز پرداختی‌ها بر اساس تعرفه دولتی است به این صورت که ۷۰ درصد تعرفه دولتی را در بخش خصوصی پرداخت می‌کنیم و همچنین به طور کل ۹۰ درصد از هزینه بستری و ۳۰ درصد از هزینه درمان سرپایی در بخش دولتی را نیز پرداخت می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.