فعالیت بیش از ۵ هزار فرش‌باف در میاندوآب

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: در حال حاضر بیش از ۵ هزار نفر در حوزه فرش و قالیبافی در این شهرستان فعالیت دارند که نیازمند حمایت جدی هستند.

رضا بهروزی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با اشاره به اهمیت صنعت فرش و قالیبافی در میاندوآب، گفت: در حال حاضر بیش از ۵ هزار نفر در حوزه قالیبافی در این شهرستان فعالیت دارند که نیازمند حمایت جدی هستند.

وی با بیان اینکه فرش‌بافی هنری بی‌بدیل است که در این شهرستان نیز از جایگاه خوبی برخوردار است، افزود: سالانه هزار مترمربع انواع قالی و فرش دستبافت در میاندوآب تولید می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اضافه کرد: ارزش فرش‌های تولیدی در شهرستان با فروش هشت هزار بشکه نفت خام برابری کرده و این موضوع در تحقق شعار ما می‌توانیم و اقتصاد منهای نفت نقش اساسی را ایفا کند.

بهروزی ادامه داد: هشت شرکت‌تعاونی، ۱۲ کارگاه غیرمتمرکز قالیبافی و یک اتحادیه صنفی با جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر در میاندوآب در حال فعالیت هستند که از این تعداد هزار و ۲۰۰ نفر دارای بیمه دولتی فرش بوده و تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی هستند.

به گفته وی، از ابتدای امسال نیز ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب وام مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان با اشتغال‌زایی بیش از ۱۱۵ نفر با رویکرد کارآفرینی و حمایت از کسب‌وکار‌های خانگی در میاندوآب پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.