جابه جایی ۹۶۸ هزار و ۷۳۰ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی قزوین

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون ۹۶۸ هزار و ۷۳۰ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه جا شده است.

احسان شهبازی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون ۹۶۸ هزار و ۷۳۰ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه جا شده است که از این تعداد ۳۵۶ هزار و ۷۴۸ نفر مربوط به مسافران اتوبوس، ۴۷۴ هزار و ۷۵۰ نفر مینی بوس و ۱۳۷ هزار و ۲۳۲ نفر سواری کرایه بوده اند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ضریب اشغال صندلی ناوگان اتوبوسی بین شهری این استان در نیمه نخست امسال ۲۳ درصد بوده است.

وی افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد مسافر جابه جا شده با اتوبوس ۱۵ درصد و سواری کرایه ۷ درصد افزایش داشته و تعداد مسافران ناوگان مینی بوس نیز با کاهش ۲۳ درصدی مواجه بوده است.

شهبازی ادامه داد: حمل و نقل این تعداد مسافر در قالب ۱۰۶ هزار و ۸۱۷ سفر انجام شده است.

وی گفت: در این مدت به ۲۳ تخلف شرکت ها، رانندگان و مالکان ناوگان حمل و نقل مسافر در کمیسیون‌های حمل و نقل رسیدگی و برای آن‌ها رای صادر شد.

شهبازی با بیان اینکه امکان خرید بلیت سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی، هم به صورت اینترنتی و هم حضوری فراهم است، افزود: در ۶ ماهه نخست سال جدید از ۹۶۸ هزار و ۷۳۰ بلیت فروخته شده، ۹ هزار و ۳۳۷ مورد از آن‌ها اینترنتی بوده که این میزان فروش در مقایسه با سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.