حنفی:

آماده تعامل با جامعه جهانی هستیم

معاون اداری ریاست‌الوزراء طالبان با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان دیدار. و گفتگو کرد.

معاون اداری ریاست‌الوزرا در دیدارش با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان گفته است طالبان به دنبال تعامل مثبت با جهان در فضای احترام و تعامل متقابل است.

حنفی افزود نشست‌ها میان مسئولین این گروه و سازمان ملل متحد در زمینه برطرف کردن سوءتفاهم‌ها کار نیک است و باید مسائل از طریق گفتگو حل گردد.

او با اشاره به انکشافات مثبت بعد از تسلط طالبان، گفت امنیت کامل در افغانستان تامین شده، کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر منع گردیده، جلو فساد اداری گرفته شده، عفو عمومی اعلام گردیده و به قوت خود باقی است. 

حنفی، تاکید کرده است ده‌ها هزار تن معتادین جمع آوری و مورد تداوی قرار گرفته، مطبوعات در چوکات اصول اسلامی و منافع ملی فعالیت دارد و حقوق همه اتباع کشور مطابق اصول اسلامی تنظیم می‌شود.

معاون اداری ریاست الوزراء خاطر نشان ساخت که ما می‌خواهیم افغانستان را آباد کنیم و به زخم‌های چهار دهه گذشته التیام بخشیم و امارت اسلامی به کسی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان علیه امنیت دیگران استفاده کند.

در همین حال فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز در این دیدار گفته است پیشرفت‌های خوبی در افغانستان به ویژه در زمینه تامین امنیت و ثبات به وجود آمده است و‌ ما تلاش می‌کنیم تا سوءتفاهم میان جامعه بین‌المللی و طالبان رفع گردد.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان تاکید کرده است آرزو داریم افغانستان در صلح و آرامش با همسایه ها و جهان بسر ببرد و عضو فعال جامعه بین‌المللی باشد.

این در حالی است که فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان، روز گذشته با سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله نیز دیدار کرده بود که در آن دیدار سرپرست وزارت داخله نیز بر تعامل مثب با جهان با تاکید کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.