مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تأکید کرد:

لزوم تشکیل کمیته مشترک سوانح پاسخ به بحران جنوب‌شرق

سالخورده گفت: با توجه به بحران‌های مشابه در مرز‌های مشترک با استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، لازم است، کمیته مشترک سوانح پاسخ به بحران جنوب‌شرق تشکیل شود.

نشست منطقه‌ای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد امروز در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

حمید سالخورده مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در این نشست گفت: با توجه به بحران‌های مشابه، مناطق حادثه‌خیز سیلابی و ماسه‌خیز در مرز‌های مشترک با استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، لازم است که کمیته مشترک منطقه‌ای با عنوان کمیته سوانح پاسخ به بحران جنوب‌شرق تشکیل شود.

وی افزود: از مهمترین مسائل پیش‌رو، ایمن‌سازی، مقاوم‌سازی و آزاد‌سازی اراضی مجاور مسیر رودخانه‌ها، تعیین و تکلیف حد بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها است که شرکت آب منطقه‌ای باید با حساسیت بالا آن را انجام دهد و سایر دستگاه‌ها نیز به این شرکت کمک دهند و تسهیل گر این موضوع مهم باشند.

مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: ایجاد سامانه هوشمند مدیریت بحران با توجه به مسائل و بحران‌های مختلف اجتناب‌ناپذیر و ضروری است.

سالخورده با قدردانی از عوامل دستگاه‌های اجرایی و همکاری در زمان وقوع بحران‌ها بیان داشت: کمبود خودرو‌های عملیاتی و ماشین‌آلات خدمات‌رسان و استهلاک ناوگان عملیاتی از جمله مشکلاتی است که باید نسبت به رفع آن تلاش کنیم.

وی افزود: کمبود نیرو‌های امدادی و درمانی که تاثیرگذار و تاثیرپذیر هستند نیز از دیگر مسائل عملیاتی در بحران هستند که نیاز به برنامه‌ریزی برای رفع این کمبود‌ها احساس می‌شود و دستگاه‌های مرتبط باید راهکار‌های مناسب خود را به ستاد ارائه دهند.

سالخورده به اهمیت آموزش در بحران نیز اشاره کرد و افزود: در بحران‌ها و حوادث، زمان آزمون و خطا نداریم، دستگاه‌های اجرایی آموزشِ گروه‌های تخصصی عملیات واکنش سریع را جدی گرفته و آن را به طور ویژه انجام دهند.

همچنین در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به بیان دغدغه‌ها و مسائل مربوطه پرداختند که از جمله مسائل مربوط به ریزگردها، بحران آب شرب و کشاورزی، آلودگی‌های شیمیایی اراضی و خاکی، برداشت بی‌رویه از معادن، اطفای حریق، ماشین‌آلات راهداری‌ها، حمل و نقل سوخت، زیرساخت‌های مخابراتی و برق، اعتبارات بحران، ساخت و ساز‌های غیرمجاز داخل حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، ارزیابی و ایمنی نقاط بحران‌ساز ساخت و ساز حاشیه شهر‌ها و ... اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار