مقام آمریکایی: اسرائیل فوریت بیشتری از اوکراین دارد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم برای رای‌گیری این هفته درباره رژیم صهیونیستی خبر داد.

«مایک جانسون» رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا و عضو حزب جمهوری‌خواه این کشور، اعلام کرد که نمایندگان این هفته قصد دارد درباره کمک به رژیم صهیونیستی رای‌گیری کرده و درخواست کی‌یف را به تعویق بیندازند.

جانسون در بخشی از سخنان خود گفت: «درخواستی که به تازگی دولت جو بایدن برای کمک به اوکراین ارائه کرده است به تعویق می‌افتد، زیرا نمایندگان این هفته برای کمک به اسرائیل در جنگ با حماس رای خواهند گرفت.»

این مقام ارشد آمریکایی هیچ اشاره‌ای به زمان دریافت آخرین دوره بودجه پیشنهادی آمریکا برای اوکراین نکرد و در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «ما این هفته یک لایحه مستقل بودجه اسرائیل را در مجلس نمایندگان ارائه خواهیم کرد و من می‌دانم که همکاران جمهوری خواه ما در سنا، هم اقدامات مشابهی دارند.»

بایدن برای رای‌گیری جداگانه چنین موضوعاتی اجازه‌ای صادر نکرده و در عوض خواستار جمع‌آوری کمک به اوکراین و اسرائیل در لایحه بودجه اضطراری ۱۰۶ میلیارد دلاری شده است. دولت بایدن اوایل ماه جاری از طرحی برای تأمین ۶۱.۴ میلیارد دلار اضافی برای تأمین مالی اوکراین در درگیری با روسیه، ۱۴.۳ میلیارد دلار برای اسرائیل و ۹.۲ میلیارد دلار برای کمک‌های بشردوستانه در اوکراین و اسرائیل رونمایی کرد.

کنگره آمریکا هم پیشتر کمک ۱۱۳ میلیارد دلاری اوکراین را در چهار دور تصویب کرده بود، اما جمهوری‌خواهان در حال حاضر با کمک مالی بیشتر به کی‌یف مخالفند. اکثر قانونگذاران مجلس نمایندگان در اکثریت حزب اکنون با ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین مخالف هستند و درگیری بر سر این مسئله هم اوایل ماه جاری به برکناری «کوین مک‌کارتی» منجر و جانسون جانشین او شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار