رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پسماندسوزی، آلاینده‌های جدیدی به آلودگی هوای تهران اضافه کرده است

رفیعی گفت: پسماندسوزی، آلاینده‌هایی را وارد هوای تهران می‌کند که در آنالیز شاخص آلودگی هوای تهران نشان می‌دهد که منبع آلودگی جدید است.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره وارونگی هوا در فصول سرد سال گفت: در فصل‌های سرد سال شاهد پدیده وارونگی هوا هستیم چون هوای آلوده پایین می‌آید و مردم آن را تنفس می‌کنند.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس اظهار کرد: برای جلوگیری از آلودگی هوا باید یکسری اقدامات انجام شود، اما نباید همزمان با پدیده وارونگی هوا باشد.

رفیعی تصریح کرد: پسماندسوزی در تهران، آلاینده‌هایی را وارد هوای تهران می‌کند که این آلاینده‌ها خیلی خطرناک هستند و می‌توانند به‌طور مستقیم بر روی سلامت مردم تاثیر بگذارند چراکه آلاینده‌های نرمالی نیستند که همیشه وجود داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: یک الی دو سال است که این نوع آلاینده‌ها را در آنالیز شاخص آلودگی هوای تهران می‌بینیم که نشان می‌دهد منبع آلودگی جدید است و خیلی اثرگذار است لذا باید مدیریت شود.

رفیعی گفت: مدیران برای مدیریت حوزه آلودگی هوا بحرانیزه عمل می‌کنند و دائم به راه‌حل‌های پوسیده و نخ‌نما شده متوسل می‌شوند که جوابگو هم نیست البته باید در زمان آلودگی هوا مدیریت انجام شود به سبب اینکه مردم مواجهه کمتری با آلودگی هوا داشته باشند.

وی ادامه داد: ۱۰ الی بیست سال است که به‌طور مکرر یک راه‌حل انجام می‌شود و هیچ خلاقیتی نیست که راهکار دیگری ارائه دهد و از آنجا که راهکار همیشگی پاسخگو نیست باید مدیران برای آن فکری کنند نه اینکه صرفا در ایام پیک آلودگی بنشینند و برای آن کارگروه اضطرار آلودگی هوا تشکیل دهند، چون این کارگروه همیشه کارش را انجام می‌دهد و در قانون هم تکالیفی برای آن دیده شده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: در قانون هوای پاک برای همه دستگاه‌ها تکالیفی دیده شده است و اجرای این قانون فقط مربوط به فصول سرد سال نیست چون تکالیف دائمی دارد که باید هر دستگاه برای اجرای آن اهتمام داشه باشد تا نقایص برطرف شود، اما متاسفانه به این صورت نیست.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس اضافه کرد: طبق آخرین بررسی و نظارتی که دیوان محاسبات کرد کمتر از ۱۰ درصد از دستگاه‌ها به وظایفشان در قانون هوای پاک عمل می‌کنند.

رفیعی گفت: اگر قانون هوای پاک اجرایی شود اوضاع حتما بهتر می‌شود و دلیل اجرایی نشدن آن را باید از مدیران اجرایی پرسید.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اظهار کرد: برای اولین بار برای ترک فعل‌ها در حوزه محیط زیست برای مدیرانی که قصور داشته‌اند مجلس چهار حکم قطعی گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
ی عده مسؤلان نماینده انگلیس هستند فقط برای نابودی کشور ایران و مردم بیخود نیست پسماند سوزی میکنند تا هوای تهران وشهر های اطراف آلوده تر شود حتی نفس کشیدن را هم برای مردم حرام کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
تهران = غیر قابل سکونت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
چشم بسته غیب گفتی؟ خب اینو که همه میدونن، توی نماینده باید قانونی تصویب کنی تا جلوی این کار گرفته بشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
خوب با شیرابه ها. میخواهی چه کنی،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
خروجی ها را با صافی و فیلتر مجهز کنید
Iran (Islamic Republic of)
دوستاران آوای طبیعت استان تهران
۱۳:۴۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
در حاشیه شهر مشاهده می‌شود سوزانده تایر ها برای جداکردن سیم فلزی ویا......متاسفانه اکثرا توسط افغانی انجام می شود آلودگی هوا در بر دارد
Iran (Islamic Republic of)
سعیدعابدینی
۱۲:۵۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
سلام به همگی.این همه کالای قاچاق نزدیک به 130تُن لوازم خانگی را آتش زدنند،که بگن ما میتوانییم؛عقل هم خوب چیزیه،می‌دادید به مدد جو یا کارخانه ذوب فلزات: نادان ها
یا دخانیات و یا مواد مخدر:خب بدید مصارف پزشکی و اگه قابل استفاده نیست،خاک کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
احسنت ب شما
Iran (Islamic Republic of)
و
۰۷:۵۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
اگر چنین افکاری حاکم بود که حالا وضعمان اینطور نبود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
ای بابا مسئولینش که می گفتند پسماند سوزی هیچ آلاینده ای نداره چی شد پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
سلام، متأسفانه برخی کارگاه‌های جنوب تهران و شهرهای اطراف از شب تا صبح اقدام به سوزاندن زباله‌ها و پسماندهای خود با نیت های مختلف می‌کنند، که باعث تولید مواد سمی در هوای تهران می‌شود، شما اگر شب از جنوب وارد تهران بشوید عمق فاجعه را به چشم می‌بینید.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۱:۵۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
وقتی قرآن مجید دستور به پیروی از علم می دهد، حتی اگر در چین باشد؛ بایدگفت چرا درحالیکه برای بدست آوردن این زباله ها در سایر کشورها که به طلای کثیف معروف است ؛ دست و پا می شکنند اینجا اینطور نیست بلکه باعث آلودگی محیط زیست ؛ شناخته میشود ؟ بنظرتان از نقص در مدیریت منابع انسانی مخصوصا از تولیدمدیر خبره محیط زیست و صنعت و... توسط آموزش عالی نمیباشد؟ و بی ارتباطی این وزارت خانه با سایر مجموعه های کشوری برای پرورش منابع انسانی( مدیر - مدیریت) و صنعتی در این حوزه نیست؟ اگر آری چرا باید این وزارت خانه سر پا باشد و جامعه نه؟....
Germany
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
خانم تا حالا کجا بودن؟ پائیز اومد ، آلودگی هوا بیشتر میشه
به جای اینکه از سال گذشته تا الان کاری میکردن ، شروع کردن به نطق کردن و خودنمائی.
آخه نزدیک انتخاباته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
در این زمانه دیگه کسی بفکر مردم نیست فقط جیب.جیب مردم رو بزنند و دیگر هیچ ملت سرطان بگیرند وبمیرندولی جیب مسولین پر بشه اصلأ مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۵۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
اگر مسولان محترم به مسله الودگی هوا هم مانند طرح اجرای هدفمند کردن یارانه ها که اثر نازنین ان امروزه بر سر سفره مردم نمایان است اهتمام می وزیدن امروزه دیگر چیزی بنام الودگی هوا وجود نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
بیکفایتی و بیسوادی و چپاول بیت المال و فساد و رانتخواری یک کارنامه درخشان در بین خیلی از مسئولین ماست که مملکت رو به لجن کشیدن طلای کثیف که درآمد زیادی داره و برای سرمایه گزاری جای مطمئنی هست اما دریغ از دور اندیشی و کفایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
در خیابان یا کوچه می‌شود سطل زباله هارا از سطل پسمانده جدا کرد.در کیسه های جدا گانه ..از شهر اصفهان یاد بگیرید ؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ل
۰۹:۵۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
اصفهان واقعا الگوی خوبی برای نظم و نظافت است اصفهانی نیستم اما چند سال پیش به اصفهان رفتم هر جایی از آن زیبا و تمیز است پاکبانها را می دیدم که چقدر با احساس مسئولیت کار می کنند و مردم هم رعایت می کردند و محال است به اصفهان وارد شوی و احساس خوشایند و خوبی نداشته باشی نصف جهان پاینده و برقرار باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
تا حالا کجا بودید وچه کردید
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
پسماندسوزی آلاینده های جدید به الودگی هوای تهران اضافه کرده است منظورش اینکه نباید اتش بزنند
Iran (Islamic Republic of)
سعیدعابدینی
۱۲:۵۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
فرق نمیکنه آلودگی بر کدوم شهر باشه،اصل ماجرا غلطِ
کارخانه ذوب فلزات یا خاک کردن: مسئولین بی سواد
حقوق برای چی میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۸:۳۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
درود بر یاران یوسف که هر جا هستند منشاء خیر و برکتند .
آخرین اخبار