سازمان حفاظت از کودکان:

مرز جای کودکان نیست

رئیس سازمان حفاظت از کودکان گفت صدها کودک روزانه بدون داشتن مکانی برای زندگی و پولی برای خرید غذا از پاکستان وارد افغانستان می‌شوند.

سازمان حفاظت از کودکان اعلام کرد که در ۶ هفته گذشته، بیش از ۱۲۰هزار مهاجر اهل افغانستان از پاکستان با کودکان‌شان بدون هیچ چیزی به کشور برگشته‌اند و چیزی در افغانستان نیز در انتظار آنان نیست.

این نهاد با نشر اعلامیه‌ای گفته است که صدها کودک روزانه بدون داشتن مکانی برای زندگی و پولی برای خرید غذا از پاکستان وارد افغانستان می‌شوند.

شماری از بازگشت‌کنندگان به سازمان حفاظت از کودکان گفته‌اند که زمانی از مرز عبور می‌کنند، آنان جایی برای رفتن یا پولی برای پرداخت هزینه غذا و ترانسپورت ندارند.

بر اساس معلومات این سازمان، برخی از کودکان اهل افغانستان که در پاکستان به دنیا آمده‌اند، برای اولین بار به افغانستان پا گذاشته‌اند.

رئیس سازمان حفاظت از کودکان در افغانستان تاکید کرده است: مرز جای کودکان نیست. این کودکان به مکانی نیاز دارند که به آن‌ها خانه بگویند. بسیاری از کودکان و خانواده‌های‌شان بدون هیچ چیز برمی‌گردند و چیزی در انتظارشان در افغانستان نیست. آن‌ها پس از ریشه‌کن شدن از زندگی خود در پاکستان به ثبات نیاز دارند.

این سازمان افزوده که هم‌اکنون افغانستان در حال تحمل بدترین بحران انسانی خود در تاریخ اخیر است.

به گفته سازمان حفاظت از کودکان، سطح بی‌سابقه گرسنگی و سوتغذیه همراه با بدترین خشکسالی در ۳۰ سال گذشته و بحران اقتصادی فلج‌کننده، دو تن از هر سه نفر را نیازمند کمک کرده است.

به گفته این سازمان، حدود ۳.۲ میلیون کودک زیر پنج سال با سوءتغذیه‌ حاد مواجه هستند.

مقام‌های پاکستانی پیش از پایان مهلت نیمه چهارشنبه‌شب، ۱۰ عقرب، برای خروج مهاجران بدون مدارک قانونی از آن کشور، روند جمع‌آوری این پناهجویان را آغاز کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.