تصویب یک طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا

در ادامه اتهام‌زنی‌های ایالات متحده، مجلس نمایندگان این کشور طرحی را با هدف وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت تصویب کرد.

در ادامه حمایت‌های ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی، مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (چهارشنبه اول نوامبر ۱۰ آبان) طرحی را به تصویب درآوردند تا حماس و جمهوری اسلامی ایران را هدف اقدامات تنبیهی قرار دهد.

بر اساس گزارش شبکه «ان تی دی»، «قانون پیشگیری تأمین مالی بین‌المللی حماس» که «برایان ماست» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا آن را معرفی کرده بود با ۳۶۳ رأی موافق در مقابل ۴۶ رأی مخالف به تصویب رسید و یک نماینده جمهوری‌خواه در بین ۴۵ نماینده دموکراتی بود که به این طرح رأی مخالف داده بودند.

طبق طرح فوق، تحریم‌هایی علیه کشور‌ها و افراد خارجی که از حماس و جهاد اسلامی فلسطین (PIJ) حمایت می‌کنند، وضع خواهد شد. ایالات متحده آمریکا جهاد اسلامی فلسطین را یک سازمان تروریستی می‌داند.

این طرح ضد ایران و مقاومت، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را موظف می‌کند تا ظرف ۱۸۰ روز از زمان تصویب این لایحه، تحریم‌هایی را علیه افراد و کشور‌های خارجی که از حماس حمایت می‌کنند، وضع کند.

بر اساس طرح فوق، کشور‌های خارجی که از حماس حمایت می‌کنند، برای دست‌کم یکسال کمک‌های آمریکا را دریافت نخواهند کرد.

از طرف دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا موظف است ارزیابی از فعالیت‌ها و دارایی‌های حماس، جهاد اسلامی فلسطین و فهرستی از کشور‌هایی که انواع خاصی از حمایت‌ها را برای حماس فراهم می‌کنند، در اختیار کنگره قرار دهد که این گزارش باید حداکثر تا ۹۰ روز پس از تاریخ تصویب این قانون و پس از آن هر ۱۸۰ روز ارسال می‌شود.

قطعنامه سه صفحه‌ای که برنامه هسته‌ای ایران را نیز محکوم کرده بود و «مایکل مک کال» رئیس جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا معرفی کرده بود، با ۳۵۴ رأی موافق در مقابل ۵۳ رأی مخالف به تصویب درآمد و ۵۰ نماینده دموکرات به همراه سه نماینده جمهوری‌خواه علیه آن رأی داده بودند.

در این قطعنامه ضدایرانی ادعا شده بود که «سیاست ایالات متحده آمریکا است که جمهوری اسلامی ایران هسته‌ای قابل قبول نیست و این‌که ایران تحت هیچ شرایطی نباید بتواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و از تمامی ابزار لازم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و به رسمیت شناخته شدن و حمایت از آزادی عمل شرکا و متحدان از جمله اسرائیل استفاده شود».

در این قطعنامه ضدایرانی ادعا شده بود که «ایران در حال حاضر دارای دانش هسته‌ای غیرقابل بازگشت و خطرناک است و تداوم تنش‌های هسته‌ای تهدید جدی برای ایالات متحده و متحدان و شرکای آن از جمله اسرائیل ایجاد می‌کند».

اتهام‌زنی جمهوری‌خواهان به ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور در حالی است که علی‌رغم پایبندی ایران به توافقات هسته‌ای، واشنگتن از برجام خارج شد و فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی را در پیش گرفت و ایران پس از یکسال یکسری تعهدات برجامی را در پی بدعهدی اروپایی‌ها به تعهداتشان ذیل برجام، کاهش داد.

در طرح ارائه شده جمهوری‌خواهان همچنین ادعا شده است که ایران اورانیوم را تا ۹۰ درصد غنی‌سازی کرده است.

در حالیکه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به حدود یک ماه نزدیک می‌شود، جمهوری‌خواهان در تکاپو هستند تا از هر طریقی به رژیم صهیونیستی کمک کنند و حتی در تلاش هستند بودجه ۱۴.۳ میلیارد دلاری برای کمک به صهیونیست‌ها را به تصویب درآورند و این در حالی است که حدود ۹ هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان در جنایات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۵۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
آمریکایی ها، کشورهای اروپایی، صهیونیست ها، مدعیان حقوق بشر و هم سازمان های بین المللی از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۴۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
هدف رژیم صهیونیستی و آمریکا از بین بردن حماس نیست و از 15 مهرماه تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است. جنگ رژیم صهیونیستی و هم آمریکا 100 درصد فقط با مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه نوار غزه بوده است.
رژیم کودک کش صهیونیستی در این مدت 29 روز با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی فقط مردم غزه را بمباران و قتل عام کرده است چرا؟
آمریکا، غرب به همراه سازمان های بین المللی شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در این مدت 29 روز در جنگ نوار غزه بودن و هستند.
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۰۹:۲۹ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
حملات اسرائیل با حمایت آمریکا به غزه جنایت جنگی است اسرائیل با دستور مستقیم آمریکا آمبولانس هلال احمر فلسطین را هدف قرار داد. زمان مرگ رژیم صهیونیستی فرا رسیده است. زمان نابودی رژیم صهیونیستی فرا رسیده است. نیروهای آمریکایی هم به همراه ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی در غزه هستند.
یک میلیون و 500 هزار نفر در غزه آواره شده‌اند چرا مدعیان حقوق بشر جنایت های اسرائیل و متحدانش را در غزه نمی‌بینند؟
تصویب طرح جدید آمریکا جنایتکار علیه ایران در مجلس نمایندگان | دخالت و مداخله در امور ایران است و هم به خاطر ناتوانی، کشور و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس ایران بوده است.
کمک 425 میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین تجاوز به روسیه است و هم آمریکا، غرب و ناتو از اسفندماه سال 1400 تاکنون 100 درصد عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بودن و هنوز هم هستند.
تصویب طرح جدید آمریکا علیه ایران در مجلس نمایندگان | ولی باز هم آمریکایی ها جنایتکار هیچ غلطی نمی توانند بکنند و از سال 1357 تاکنون هم برای همه مردم ایران، منطقه و جهان ثابت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۰۹:۲۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
آمریکا، غرب به همراه سازمان های بین المللی شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در این مدت 29 روز در جنگ نوار غزه بودن و هستند.
سازمان ملل از کمبود آب و غذا در غزه خبر داد/ سازمان ملل خیانتکار شریک جرم جنایت های اسرائیل، آمریکا و مزدورانشان در غزه بوده است. آمریکا نجس‌ترین نقطه جهان است. آنچه در غزه رخ می‌دهد یک نسل‌کشی به سبک نازی‌ها است.
آنچه در غزه رخ می‌دهد یک نسل‌کشی به سبک نازی‌ها است آنچه در غزه رخ می‌دهد یک نسل‌کشی به سبک نازی‌ها است. وحشی گری رژیم اشغالگر نتیجه چراغ سبز آمریکاست. که وحشی‌گری رژیم صهیونیستی نتیجه چراغ سبز آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۲۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
درپاسخ به سازمان های بین المللی خیانتکار
درپاسخ به مدعیان دروغین حقوق بشر سگ دست نشانده واشنگتن و کاخ سفید
در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار
در ایران با حکم قاضی یک نفر اعدام می شود در سازمان بی ملل ضد علیه حکومت نظام جمهوری اسلامی توسط آمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان قطعنامه نقض حقوق بشر صادر می کنند ولی اما در جنگ نوار غزه در این مدت 29 روز بیش از 11 هزار نفر توسط صهیونیست ها و آمریکایی ها و مزدورانشان قتل عام شده اند و بیش ازیک میلیون و 500 هزار نفر در غزه آواره شده‌اند سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین بی حقوق بشر و به ویژه سازمان های به اصطلاح بین المللی کجا هستند، هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها، آمریکایی ها و برخی کشورهای غربی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
تحریم پالایشگاه ها و شرکت های نفتی چینی به دلیل خرید نفت خام از ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
محاصره دریایی و هوایی ایران ، قطع درآمدهای نفتی ایران ، قطع سامانه بین بانکی سوئیفت تا زمانیکه انتخابات دموکراتیک و رفراندوم تغییر قانون اساسی در ایران برگزار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکای جنایتکار شریک همه خونریزی‌ها در جهان و شریک اصلی و حامی اصلی و عامل اصلی خون ریزی و اشغال و تخریب فلسطین
مسلمانان کجایند
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۹:۵۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
این یک جنگ نابرابر است در واقع یک شهر محاصره شده در برابر جهان غرب و تجهیزات غربی و سازمانهای دست نشانده غرب است و کشورهای اسلامی باید از غزه حمایت کنند همچنانکه غرب وحشی با همه توانش به رژیم اشغالگر و کودک کش با همه نیرو و تجهیزات و وام و ارسال سلاحها و بمب‌های دو تنی حمایت میکند
مسلمانان نباید بیخیال بنشینند و شاهد کشتار میلیونها انسان بی پناه باشند اصلا بشریت باید این جنایت‌ها را محکوم و وجدان و انسانیت خود را نشان دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
خدا گواهه از سال ها پیش می دانستم و گفتم که همه ی خواسته های آمریکا از ایران و تحریم ها و مخالفت ها با صنایع موشکی ما و تضعیف همسایگان و ... همه مقدمه ی حمله به ایران بوده است ؛ ولی خوشبختانه الان ما چون قوی هستیم، این فکر از مغژشان دور شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا، کشور جنایت کشور منحوس، آدمکش و پر از حرامی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۵۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
چرا هیچ کشوری هیچ کاری برای فلسطین نمیکنه؟ همه نشستن و نگاه میکنند. دیروز ۶هزارتا فردا ۷هزارتا شهید انگار نه انگار زن و بچه ها دارن شهید میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
ایران و روسیه محورهای شرارت در منطقه و جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
اگه حرف نزنی نمیگن لالی، خود تحقیر بدبخت، چرا گورت رو گم نمیکنی تا ایران از شرت خلاص شه، امثال تو از هر دشمنی خطرناک تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
تو هم محور جهالت در جهانی... به راحتی میشه ازت سواری کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
محور جهالت غرب وحشی و مزدورانشن،بفهم اینو نفهم غرب گشنه و غرب گدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
سقوط اسرائیل مساوی است با افول آمریکا..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
کل منطقه به آشوب و جنگ کشیده
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۱۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.
بهترین گزینه و بهترین پاسخ مسلمانان جهان فقط نابودی اسرائیل است و هم پایگاه های آمریکا در منطقه است و هم واجب است و هم به نفع منطقه خاورمیانه و جهان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
قطع درآمد های نفتی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
بزرگوار بمیر، بوی تعفن میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
متاسفانه درآمدهای نفتی ایران صرف بهبود وضعیت رفاهی مردم و افزایش نشاط و شادی مردم ایران نشده
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۱۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
بهترین گزینه و بهترین پاسخ مسلمانان جهان فقط نابودی اسرائیل است و هم پایپگاه های آمریکا در منطقه است و هم واجب است و هم به نفع منطقه خاورمیانه و جهان است.
آخرین اخبار