در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

محققان ایرانی حسگر فیبری حفاظت پیرامونی را بومی‌ سازی کردند

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از ساخت و بومی سازی حسگر فیبری حفاظت از تاسیسات حیاتی و پیرامونی در کشور خبر داد.

سودابه نوری، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به حسگر فیبری حفاظت پیرامونی گفت: کنترل و محافظت از تاسیسات حیاتی نظیر تاسیسات نظامی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، خطوط مرزی و لوله‌های انتقال نفت و گاز اهمیت بسیار بالایی دارد. تا کنون تدابیر زیادی برای این هدف اندیشیده شده است که می‌توان به استفاده از حسگر‌های ارتعاشی، حرکتی و تصویربرداری اشاره کرد.

او افزود: حسگر آکوستیک فیبری یکی از موثرترین روش‌ها در مقابل روش‌های ذکر شده در حفاظت پیرامونی محیطی است. مزیت هایی که حسگر‌های آکوستیک فیبر نوری را نسبت به روش‌های متداول دیگر به منظور استفاده در حفاظت پیرامونی متمایز می‌کنند، عبارتند از ایمن بودن در محیط‌های آلوده به مواد منفجره، نصب و راه اندازی آسان، ایمن بودن در برابر تداخل‌های الکترو مغناطیسی و عدم آشکار سازی توسط عامل مزاحم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: این حسگر‌ها هم قابلیت نصب بر روی فنس را دارند و هم می‌توانند در زیر خاک و یا آب تعبیه شوند. با به کار گیری این سیستم نیاز به حضور نیرو‌های انسانی کاهش می‌یابد. با شبکه کردن تعدادی از این حسگر‌ها می‌توان منطقه وسیعی را تحت پوشش با امینت بالا قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار