زلنسکی: ترامپ به اوکراین بیاید تا از نزدیک غیرممکن بودن طرح صلح را لمس کند

رئیس‌‌جمهور اوکراین از نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا دعوت کرد تا به کی‌یف رفته و از نزدیک دلیل موفق نشدن طرح صلح خود را شاهد باشد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین و نامزد کنونی جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا، دعوت کرد به اوکراین برود و متعهد شد به او نشان دهد طرح صلح ۲۴ ساعته‌ای که ارائه داده است کارآمد نخواهد بود.

زلنسکی در مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز با اشاره به آنکه ترامپ مدعیست در ۲۴ ساعت می‌تواند به صلح برسد و جنگ را تمام کند، افزود: «بایدن اینجا بود و از جزئیاتی مطلع شد که شما فقط از نزدیک می‌توانید آن‌ها را درک کنید، پس من از ترامپ دعوت می‌کنم به اوکراین بیاید. اگر او به اینجا بیاید من فقط ۲۴ دقیقه وقت لازم دارم تا به او ثابت کنم طرح صلح ۲۴ ساعته امکان‌پذیر نیست و او نمی‌تواند جنگ را مدیریت کند. او به دلیل وجود پوتین نمی‌تواند صلحی را به اوکراین بیاورد.»

زلنسکی در بخشی دیگر از این مصاحبه تاکید کرد که در هیچ کدام از مذاکراتی که درباره صلح اوکراین با روسیه انجام شده حضور نداشته و افزود: «مقام‌های آمریکایی می‌دانند من تمایلی برای چنین کاری ندارم، کشور‌های دیگری هستند که درتلاش برای صحبت با روسیه‌اند.» 

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین تاکید داشت که هیچ فشاری از سمت غرب بر او برای مذاکره با روسیه نداشته است.

ترامپ در حال حاضر یکی از پیشتازترین گزینه‌ها برای حزب جمهوری‌خواه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است، در حالی که بایدن، رقیب دموکرات او، قول داده است که «تا زمانی که درگیری طول بکشد» به اوکراین کمک نظامی خواهد کرد و ترامپ بار‌ها هشدار داده است چنین سیاستی خطر کشاندن آمریکا به «جنگ جهانی سوم» با روسیه مجهز به سلاح هسته‌ای را به همراه دارد.

ترامپ بار‌ها وعده داده که اگر در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، ظرف ۲۴ ساعت در اوکراین صلح ایجاد کند. ماه گذشته  ترامپ در شبکه اجتماعی خود (Truth) پیامی منتشر کرد و نوشت که آمریکا در حال خوابگردی و رفتن به سمت یک درگیری جهانی جدید است، زیرا جو بایدن نمی‌داند که کشور را به کجا هدایت می‌کند. ترامپ مدعیست که نفوذ کافی بر روسای جمهوری روسیه و اوکراین را دارد و پیشتر هم در مصاحبه خود با شبکه خبری فاکس نیوز گفت با اقداماتی که کاخ سفید انجام خواهد داد دو طرف هیچ فایده‌ای برای ادامه درگیری نخواهند دید و همچنین افزود: «من زلنسکی را خیلی خوب می‌شناسم و پوتین را حتی خیلی بهتر می‌شناسم. من رابطه خوبی با هر دوی آن‌ها داشتم. من به زلنسکی خواهم گفت، باید معامله کنی و به پوتین هم می‌گویم، اگر معامله نکنی، ما چیز‌های زیادی به طرف مقابلت می‌دهیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار