روسیه: غرب از مقاومت ما در برابر تحریم‌ها شوکه شده است

یک مقام ارشد روسیه از غافلگیری آمریکا و متحدانش به دلیل مقاومت روسیه در برابر تحریم‌های بی‌سابقه خبر داد.

«آندری بلوسف» معاون اول نخست‌وزیر روسیه، در سخنرانی خود برای نمایشگاه «روسیه» که اواخر هفته گذشته افتتاح شد، با بیان آنکه مسکو به حاکمیت واقعی اقتصادی دست یافته و توانایی خود را برای پیگیری سیاست مستقل و دفاع از منافع ملی علیرغم هرگونه فشار خارجی نشان داده است، گفت که استقامت غیرمنتظره روسیه در برابر فشار تحریم‌های بی‌سابقه غرب، آمریکا و متحدانش را غافلگیر کرده است.

روسیه در دهه ۱۹۹۰ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی باید اصلاحات زیادی را در بازار انجام می‌داد و با تورم زیادی مواجه بود که در سال ۱۹۹۲ حدود ۲ هزارو ۵۰۰ درصد گزارش شد، بلوسف در بخشی از سخنانش گفت که روسیه پیش‌بینی فاجعه‌ای مانند آنچه در دهه ۱۹۹۰ اتفاق افتاده بود را داشت و افزود: «روسیه در سال ۲۰۲۲ وارد دوره تقویت حاکمیت شده است. حاکمیت اقتصادی به معنای انزوا نیست. بلکه به معنای توانایی برای پیگیری دستور کار ملی یک کشور و دنبال کردن اهداف خود در یک دنیای در حال تغییر است.»

از فوریه ۲۰۲۲ که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، آمریکا و دیگر متحدانش تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه این کشور به راه انداختند که سیستم‌های مالی و همچنین صنعت هوانوردی و فضایی را هدف قرار داد. در حال حاضر در راستای این تحریم‌ها، چندین بانک روسی از سیستم مالی سوئیفت قطع شده‌اند و بسیاری از شرکت‌های خارجی، از برند‌های لباس لوکس گرفته تا IKEA، اعلام کردند که فعالیت خود را در این کشور متوقف خواهند کرد.

تولید ناخالص داخلی روسیه در سال گذشته با وجود محدودیت‌های شدید ۲.۱ درصد کاهش یافت. با این حال، به گفته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور، از اکتبر سال جاری به طور کامل این رکود بهبود یافته است. کاخ کرملین هم روز گذشته اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳، تولید ناخالص داخلی این کشور علیرغم ادامه فشار اقتصادی، ۲.۸ درصد افزایش خواهد یافت. موسسات مالی غربی نیز به بهبود اقتصادی روسیه اشاره کرده‌اند. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۳ به ۲.۲ درصد افزایش پیدا کند که در مقایسه با پیش‌بینی ماه آوریل (۰.۷ درصد) و پیش‌بینی ۱.۵ درصدی در جولای بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
تحریم ها که باهدف جلوگیری از اقدامات موثر نظامی قدرتهای غربی از سوی سیاستمداران مرتبط با ایران در حزب دموکرات امریکا پیشنهاد شده و عمدتا بر عدم دستیابی به سلاح های کشتار جمعی وضع شدند، ضعیفترین شکل مقابل با تهدیدهای فزاینده جهانی است که هیچ تاثیری بر کانون گسترش تروریسم و کاهش ناامنیها نداشته و ندارند و غرب نخستین قربانی این خطای فاحش بود که در آتش ناامنیهای مختلف درحال سوختن است. اکنون که تمام کشورهای جهان در نفوذ سیاسی ایران قرار دارند، تحریمها بی معناست اما مسئولین برای توجیه اقتصاد مرده کشور، موضوع تحریمها را بعنوان دست اویز قدرتمند زنده نگه میدارند و همینطور جلب اعتماد مردم کشورهای دیگر از سوی عوامل وابسته به ایران در نقش رئیس جمهور و نماینده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روسی = آهنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روسها آدمای خیلی خیلی قوی و مقاومی اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
فروپاشی اقتصادی روسیه و مرگ پوتین نزدیک است
آخرین اخبار