افزایش کسری تجاری آمریکا در ماه سپتامبر

داده‌های آماری حاکی از ادامه افزایش کسری تجاری کالا و خدمات آمریکا در ماه سپتامبر است.

آمریکا گرچه عنوان بزرگترین اقتصاد جهان را از منظر تولید ناخالص داخلی به خود اختصاص داده است، اما این بدان معنا نیست که این کشور در تمامی شاخص‌های اقتصادی شرایط مساعدی دارد. کسری تجاری یکی از این شاخص هاست. 

به گزارش تله تریدر، براساس داده‌های آماری منتشر شده پیرامون شرایط تجارت خارجی آمریکا، میزان کسری تجاری کالا و خدمات آمریکا در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت ۴.۹ درصد افزایش یافته است. این میزان کسری تجاری بیشتر از آن چیزی است که تحلیلگران پیشتر پیشبینی کرده بودند. 

داده‌های آماری نشان می‌دهد میزان کسری تجاری کالای آمریکا در ماه سپتامبر با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار افزایش به ۸۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است. با این حال، کسری تجاری خدمات آمریکا در همین ماه روند کاهشی داشته و با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کاهش به ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کسری رسیده است. 

میزان صادرات کالا و خدمات آمریکا نیز در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت شاهد ۲.۲ درصد افزایش بوده و به رقم ۲۶۱ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که میزان واردات آمریکا در این بازه زمانی ۲.۷ درصد افزایش را تجربه کرده و به ۳۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است. 

اقتصاد آمریکا در دوره همه گیری کرونا شاهد فشار‌های سنگینی به دلیل شرایط اقتصادی جهان و نیز تعطیلی کسب و کار‌ها بود. با این حال، تحلیلگران امیدوارند دوره پساکرونا برای بزرگترین اقتصاد بزرگ جهان به زودی به سرآمده و جهان بار دیگر شاهد رونق اقتصادی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار