توسعه همکاری های حمل و نقلی محور گفتگوهای مقامات وزرای راه ایران و افغانستان

وزیر راه و شهرسازی ایران و سرپرست وزارت حمل و نقل طالبان دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزیر راه و شهرسازی ایران و سرپرست وزارت حمل و نقل طالبان، درباره توسعه و تقویت بخش‌های هوایی، جاده‌ای و ریلی دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار با حمید الله سعید سرپرست وزارت حمل و نقل طالبان و هیأت همراه در تهران درباره تفاهم‌نامه‌های پیشین دو کشور درخصوص توسعه و تقویت خطوط هوایی، ارائه آموزش‌های هوانوردی، حل مشکلات پایانه‌های مرزی و توسعه خطوط جاده‌ای و رفع مشکلات تردد بین دو کشور و همچنین توسعه خطوط ریلی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

علاوه بر موارد تفاهم شده پیشین، افزایش پروازها، صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه هوانوردی، فعال کردن کریدورهای پروازی بین‌المللی افغانستان برای ورود پروازهای عبوری ایران به مرز هوایی افغانستان، افزایش تردد جاده‌ای، بار ترانزیتی از مرز ایران، رفع مشکلات پایانه‌های مرزی و بهره‌برداری تجاری از راه‌آهن خواف- هرات مورد مذاکره وزیر راه و شهرسازی ایران و هیات افغانستانی قرار گرفت.

با بهره‌برداری تجاری از راه‌آهن خواف- هرات بارهای افغانستان به مقصد ایران یا به کشورهای خاورمیانه، ترکیه و اروپا حمل می‌شود.

پیشنهاد اجرای پروژه های ریلی جدید در افغانستان برای افزایش ترانزیت کالا و بازسازی فرودگاه‌های افغانستان از دیگر موارد مطرح شده در دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران و سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان و هیأت همراه بود.

ایران به‌عنوان کشور همسایه افغانستان و دارای مرز طولانی با این کشور، توجه ویژه به تحولات افغانستان دارد.

روابط خوب مردم ایران و افغانستان، رفت و آمد شهروندان افغانستان به ایران و حضور بیش از چهار دهه مهاجران افغانستانی‌ در ایران، سبب شده است افغانستانی ها جمهوری اسلامی ایران را وطن دوم خود بدانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار