کنعانی:

ایران در کنار ملت افغانستان است

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره سفر هیأت اقتصادی طالبان به این کشور گفت این سفر در جهت تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری انجام شد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره سفر هیأت اقتصادی طالبان گفت: این سفر در جهت تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بود، همانطور که نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان اشاره کردند ایران در این سفر تلاش کرد اثبات کند به عنوان یک کشور دوست و برادر در کنار ملت افغانستان است تا ملت این کشور را در راه گذر از تحریم ‌ها و فشارهای وارد شده کمک کند تا معیشت ملت افغانستان بهبود پیدا کند.

این سفر نتایج اقتصادی داشت و خوشبختانه برای دو کشور و دو ملت امید آفرین بوده و ۵ سند همکاری که در پایان این سفر امضا شد که همگی در زمینه اقتصادی بوده از جمله سند یادداشت تفاهم اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، صورتجلسه نشست کمیته مشترک همکاری حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای، سند یادداشت تفاهم همکاری سازمان هواپیمایی کشوری ایران و طرف افغانستانی، سند همکاری میان ذوب‌آهن اصفهان و طرف افغانستانی و سند همکاری میان مناطق آزاد دو کشور بود.

وی افزود: گفتگوهای مثبتی در نشست‌های مقامات دو کشور مطرح شد و در زمینه رونق بخشیدن گذرگاه های مرزی و تقویت همکاریها و استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت توانایی‌های صادراتی افغانستان و همچنین تأمین نیازمندی‌های کشور افغانستان در زمینه واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: در مجموع این سفر موفقی بود و زمینه جدیدی را فراهم کرد تا دو کشور بتوانند در چهارچوب منافع مشترک اقتصادی همکاری‌ های خود را تقویت کند و این تلاشی بود که جمهوری اسلامی ایران در مسیر تأمین منافع مشترک و کمک به ملت افغانستان برای عبور از شرایط سخت جاری و در استمرار تلاش‌های گذشته جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است و امیدواریم دو ملت نتیجه این تلاش‌های دو طرف را ببینند و بهره لازم را ببرند.

در سفر هیئت اقتصادی طالبان به ایران و برگزاری نشست مشترک دو کشور، ۵ سند تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی میان ایران و افغانستان به امضا رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.