در گفت‌و‌گوی ویژه خبری مطرح شد؛

فلسطین امروز مسئله اول جهان است/ آتش‌بس باید بر اساس شروط مقاومت باشد

عضو جنبش مقاومت حماس گفت: فلسطین امروز مسئله اول جهان است و نبرد طوفان‌الاقصی برای همه فاش کرد که مقاومت فلسطین قوی است و صهیونیست‌ها ضعیف هستند.

مصطفی یوسف اللداوی عضو جنبش مقاومت حماس با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری اظهار کرد: صهیونیست‌ها وقتی فکر کردند که می‌توانند با جنایات خود مردم فلسطین را ساکت کنند، خطای بزرگی را انجام دادند. ۶۵ درصد از ساختمان‌های نوار غزه نابود شده است و اسرائیل نمی‌خواهد  فلسطینی‌ها در کشور خود بمانند.  تمام مکان‌های عمومی و بیمارستان‌ها را نابود کردند، برق و آب را قطع کردند و می‌خواهند ملت فلسطین تسلیم شوند، اما فلسطینی‌ها اکنون پایدار‌تر شده اند.

وی ادامه داد: امروز تمامی خانواده‌های فلسطینی شهید تقدیم جبهه مقاومت کرده‌اند و من هم یکی از آن‌ها هستم. اسرائیل زنان و کودکان ما را می‌کشد اما اراده و توانایی ما را نمی‌تواند بکشد. هیچ خانواده فلسطینی نیست که شهید نداشته باشد. اما مشکلی که ما با آن مواجه هستیم درباره مجروحان است که این‌ها در بیمارستان‌هایی هستند که نابود شده اند و اکنون دارویی نیز وجود ندارد. به آمبولانس‌ها تیراندازی می‌کند و به مردم عادی تیر اندازی می‌کنند و آن‌ها می‌خواهند به ما پیامی بدهند که ما نمی‌توانیم مقابل آن‌ها بجنگیم.

وی افزود:‌ فلسطینی‌ها با عملیات طوفان الاقصی بسیار خوشحال هستند. مسئله فلسطین امروز مسئله اول جهان است و نبرد طوفان الاقصی برای همه فاش کرد که مقاومت فلسطین قوی است و صهیونیست‌ها ضعیف هستند. این جنگ فاش کرد که صهیونیست‌ها کودکان و زنان را می‌کشند. اسرائیل ترسو  و بزدل است و قادر نیست که با رزمندگان ما درگیر شود. آن‌ها اکنون از طریق هواپیما و تانک‌ها با ما می‌جنگند، اما ما رو در رو می‌جنگیم کاری که آن‌ها از انجامش می‌ترسند و این نشان از ضعف آن‌ها است.

وی گفت: به نتانیاهو می‌گوییم این ما هستیم که نقشه خاورمیانه را تغییر می‌دهیم و شما کاری نمی‌توانید انجام دهید. ورود آمریکا در منطقه نشان داد که آن‌ها می‌دانستند که اسرائیلی‌ها چه قدر ضعیف هستند.

عضو جنبش مقاومت حماس گفت: مقاومت یک ساختمان و یک دفتر نیست. مقاومت روحیه و فکر و عقل است و اسرائیل نمی‌تواند مقاومت را نابود کند. اسرائیلی‌ها دروغ می‌گویند که می‌توانند یک سال جنگ را ادامه دهند. آن‌ها بزرگترین جنگی که داشتند ۵۱ روز طول کشید و صهیونست‌ها نمی‌توانند برای مدت طولانی بجنگند. اکنون شهرک‌نشین‌ها در جنوب و شمال به مرکز سرزمین‌های اشغالی آمده اند و بحرانی برای آن‌ها ایجاد کرده که باعث ایجاد هزینه شده است.

وی تاکید کرد: هزینه اسرائیلی‌ها هر روز بیشتر می‌شود و آن‌ها قدرت زیادی ندارند. قدرت اسرائیل برای جنگ طولانی مدت بسیار پایین است، اما تا این لحظه نتوانسته‌اند تصویری از پیروزی ارائه کنند.

اللداوی گفت:‌ ۲ صحنه وجود دارد صحنه اول صحنه استکباری و غربی‌ها است که اعلام همبستگی کردند با صهیونیست‌ها و رهبران آن‌ها آمدند و از صهیونیست‌ها دفاع کردند. ما می‌گوییم که اسرائیلی‌ها می‌جنگند و آن‌ها تنها به ما تیراندازی می‌کنند و ما را می‌کشند. اسرائیل و فرانسه و آلمان و انگلیس و آمریکایی‌ها مسئول اول این جنایات هستند.

عضو جنبش مقاومت حماس افزود:‌ تظاهرات در خیابان‌های اروپا بیشتر شده است. افکار عمومی جهان اکنون تغییر پیدا کرده است. امروز فشاری علیه صهیونیست‌ها وجود دارد تا آتش بس را بپذیرند. اکنون شاهد خشم جهان عربی و اسلامی هستیم و اگر جنگ اسرائیل متوقف نشود ممکن است به جنگ اقلیمی منجر شود.

 آتش بسی که به نفع صهیونیست‌ها باشد را نخواهیم پذیرفت

وی گفت: آتش بس باید بر اساس شروط ما باشد و ما آتش بسی که به نفع صهیونیست‌ها باشد را نخواهیم پذیرفت و محاصره باید شکسته شود. ملت فلسطین هرکز قبول نمی‌کند که مقاومت عقب نشینی کند.

وی درباره ادامه جنگ گفت: جنگ طولانی نمی‌شود و ما اسرائیلی‌ها را می‌شناسیم و آن‌ها اراده جنگی ندارند و مهمترین موضوع آن است که مقاومت تا اکنون بین  ۱۵ تا ۳۰ درصد قدرت خود را به کار گرفته است و مقاومت پس از این ۳۹ روز جنگ همچنان آماده است و اکنون مقاومت کاملا زمام امور را به دست گرفته و اسرائیل نمی‌تواند این جنگ را ادامه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
به نظر من شما دیکر مجاز هستید درمقابل اینهمه جنایت تل آویو وشهرهای گردشگری صهیونیسمهارا باخاک یکسان کنید تا به زانو در بیایند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۵۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
این همه ادعا نکنید
با جون مردم بازی می کنید با این تکبر و اعتماد به نفس کاذب که دارید
جونتان رو که از دست دادید کوتاه بیایید تا خاک کشورتان را از دست ندادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
ای ترررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
داعش مسئله اول جهان اسلامه نه فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
آتش بس هرگز
محو اسرائیل..... فقط
آخرین اخبار