۳۶۱ هزار دانش‌آموز در مدارس آذربایجان‌غربی شیر دریافت می‌کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح شیر رایگان از ابتدای آذر امسال در استان گفت: جامعه هدف این طرح در شهرستان‌های مختلف استان ۳۶۱ هزار دانش‌آموز در نظر گرفته شده است.

جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس پس از ۶ سال وقفه گفت: تمامی دانش‌آموزان مدارس اعم از دولتی و غیردولتی و شهری و روستایی در مدارس مشمول دریافت شیر رایگان هستند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش استان با کارخانه‌هایی برای این امر قرارداد منعقد می‌کند که شرکت شیر پگاه و چند شرکت دیگر در این زمینه همکاری خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این راستا دانش آموزان مدارس شیر پاکتی چهارگوش به میزان ۲۰۰ سی سی با ۲.۵ درصد چربی دریافت می‌کنند.

کرمی با بیان اینکه این اقدام به میزان ۷۵ نوبت در طول سال تحصیلی یعنی ۲ نوبت در هفته انجام می‌شود، ادامه داد: سعی می‌شود از شرکت‌های نیمه راکد در این زمینه استفاده شود تا آن‌ها نیز از اجرای این طرح بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه پایش‌های مستمر توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در زمینه ارائه و تولید شیر‌های با کیفیت انجام می‌گیرد، گفت: اگر موردی از رعایت نشدن استاندارد‌ها در این زمینه مشاهده شود، اقدام به برخورد قانونی با واحد‌های متخلف خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: توزیع شیر‌ها با هماهنگی مدیر مدرسه هر هفته در اتاق ویژه تحویل گرفته می‌شود و برای حمل و نقل، توزیع و کیفیت شیر‌ها دستگاه‌های مربوطه نظارت خواهند داشت.

به گفته کرمی، اجرای برنامه شیر مدرسه با هدف ارتقای سلامت دانش آموزان و پیشگیری از سوء تغذیه و همچنین ترویج فرهنگ مصرف شیر انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.